بسته اقتصادی ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای رفع موانع تولید ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی امسال هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یزدانی مدیر عامل سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی کوچک کشور، ظهر امروز در ساری با بیان این که ۹۶ درصد صنایع کشور را بنگاه‌های اقتصادی تشکیل می‌دهند گفت: در راستای طرح باز توانی واحد‌های صنعتی، امسال ۵ هزار بنگاه اقتصادی با تکنولوژی فرسوده نوسازی و ۲ هزار بنگاه اقتصادی نیز تجهیز می‌شوند.

وی که امروز به منظور تجلیل از واحد‌های صنعتی و معدنی مازندران در ساری حضور یافت تامین صد درصدی هزینه آموزش مدیریتی در بنگاه‌ها و ۵۰ درصدی برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی و شرکت در نمایشگاه‌های معتبر را از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت برشمرد و افزود:۱۶۰ هزار نفر امسال رایگان در بنگاه‌های اقتصادی آموزش می‌بینند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ورود ۱۴۶ بنگاه اقتصادی به بازار فرابورس را یکی دیگر از مشوق‌های اقتصادی دولت برای حمایت از تولید داخلی دانست.

استاندار مازندران هم در این همایش با اشاره به این که ۱۹۰۰ مصوبه برای رفع موانع تولید و افزایش اشتغال، پارسال در مازندران مصوب شد سهم مازندران، امسال از اشتغالزایی را ۴۰ هزار شغل دانست و گفت: ۸۸۰ جویای شغل و ۲۰۰ صنعتگر تاکنون در سامانه کارورزی استان ثبت نام کردند که با حمایت تولیدکنندگان و صنعتگران زمینه‌های اشتغالزایی در استان بیش از پیش فراهم می‌شود.

 

رئیس کل دادگستری مازندران دیگر سخنران همایش امروز بود که با انتقاد فراوان از وجود مشکلات در بخش صنعت، حال عمومی صنعت کشور به ویژه مازندران را بسیار نامساعد عنوان کرد و افزود: جایی برای قدردانی و تشکر‌ها نمی‌بینم.

محمد پور عمران رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران هم از آغاز عملیات اکتشاف معدنی البرز مرکزی و صادرات لبنیات به کشور چین، به زودی خبر داد.

انتهای پیام/ع


حمایت از تولیدکنندگان داخلی با رفع موانع تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.