دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت : در سه ماه سال جاری شاهد رشد 47 درصدی کشف مواد مخدر در استان بوده ایم.

رشد 47 درصدی کشف مواد مخدر در سال جاری به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حسین چناریان گفت: با توجه به تغییرات شتابان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده باید قرن حاضر را قرن دگرگونی های پیچیده فرهنگی و اجتماعی بدانیم.

هنوز نگرانی درباره بالا بودن نرخ شیوع اعتیاد در استان کرمان بالا است اما در این زمینه تلاش های گسترده و خوبی انجام شده است.

وی افزود : مواد اعتیاد اور، صنعتی، توهم زا و شیمیایی با وجود اینکه یک قرن در جهان مبارزه انجام شده، شاهد رشد نرخ شیوع و نیز شاهد افزایش عرضه و مصرف هستیم و این یکی از بحران هایی است که جامعه جهانی با آن روبرو است.

چناریان گفت: پدیده مواد مخدر به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده شده و امروز دامنه و چرخه اقتصادی مواد مخدر حجم بسیار بالا و بیش از یک هزار و 600 میلیارد دلاری دارد.

وی یاد آور شد : امروز گستره مواد مخدر به شبکه های مجازی نیز وارد شده است و حجم بالای این آسیب نشان می دهد که باید تلاشی روز افزون برای مقابله با این موضوع داشته باشیم.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار