پربازدیدترین‌های علمی پزشکی؛

خبر خوش برای معلمان بازنشسته پایتخت/سندروم زنان پرکار در کمین خانم‌ها/سرطان درون آبمیوه‌هایی با میوه‌های گندیده /جزئیات قاچاق دارو‌های سقط جنین و هورمون جنسی

راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان/ قاچاق دارو‌های سقط جنین و هورمون جنسی در کشور/وبا ارمغان تلخ آبمیوه چرخ دستی‌ها/توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو درباره شیرخشک و برنج‌های وارداتی آلودهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

حاشیه‌ها را کنار بگذاریم
وزیر بهداشت با اشاره به آمار بالای تجویز و مصرف دارو در کشور گفت: من از فوت بیمار پذیرش نشده خبر نداشته و برای پیگیری این مسائل باید به سازمان‌های نظارتی و دستگاه‌های قضایی مراجعه شود.

قاچاق دارو‌های سقط جنین و هورمون جنسی در کشور
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۵ درصد دارو‌های کشور قاچاق است، گفت: به دلیل شرایط کشور نمی‌توانیم دروازه ورود دارو به داخل را باز کنیم.

ارتباط عجیب زمین‌های بازی با بیماری‌های شایع کودکان
برخی عوامل در زمین‌های بازی مخصوص کودکان معضلی خطرناک برای ابتلا به مرگبارترین بیماری‌ها در کوکان هستند.

معلمان بازنشسته پایتخت به هنرستان‌ها می‌روند
مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به وضعیت بحرانی نیروی انسانی در مدارس گفت: هدایت تحصیلی در شهرتهران متفاوت از سایر شهر‌ها است.

سامانه مدیریت داروخانه‌ها جایگزین کاغذبازی‌ها در حوزه سلامت می‌شود
مدیر‌کل ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: سامانه مدیریت داروخانه‌ها جایگزین کاغذ بازی‌ها در حوزه سلامت می شود.

در دولت یازدهم اقتصاد دارو مورد بی مهری قرار گرفت
وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم به اقتصاد دارو بى توجهى شد، گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم به اقتصاد دارو بیشتر توجه شود.

بیمارستان ویژه بانوان در کشور راه اندازی می‌شود
مشاور وزیر بهداشت به راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان در کشور اشاره کرد و گفت: طراحی این مسئله انجام شده و توجه به این موضوع ضرورت دارد.

آیا «پیوند کلیه» برای بیماران «دیابتی» قابل اجرا است؟
فوق تخصص بیماری‌های کلیه و پرفشاری خون گفت: پیوند، بهترین درمان نارسایی کلیه است چه بیمار مبتلا به پر فشاری خون باشد چه دیابت، پس فرقی نمی‌کند که بیمار چه مشکلی دارد.

سرطان سینه بیشتر در چه کسانی دیده می‌شود؟
یک متخصص بیماری‌های خونی و آنکولوژیست از میانگین آمار سرطان سینه در بین زنان و لزوم مراجعه سالانه به پزشک متخصص برای اطمینان از سلامتی در این زمینه خبر داد.

توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو درباره شیرخشک و برنج‌های وارداتی آلوده
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کنترل بازار دارو و تجهیزات و به خصوص تامین داروی بیماران خاص بر طبق مصوبات دولت بر عهده این سازمان است.

«سندروم زنان پرکار»، اختلال خطرناک در میان خانم‌ها
دنیای پرهیجان و شلوغ امروزی باعث می‌شود تا همه افراد به شدت درگیر کار باشند، خانم‌هایی که در اجتماع کار و تحصیل انجام می‌دهند روز‌های بسیار پرکاری را پشت سر می‌گذارند و این می‌تواند سبب مشکلاتی خاص در آن‌ها شود.

اگر از درد معده رنج می‌برید، این عرقیجات را بنوشید
مصرف عرقیجات معرفی شده در این بخش به شما کمک می‌کند تا از شر صدای قار و قور شکم تان خلاص شوید.

وبا در کمین مشتریان آبمیوه چرخ دستی‌ها
رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: آبمیوه‌گیری‌های دستی باعث انتقال میکروب وبا به افراد شده و در طولانی مدت سبب بروز سرطان می‌شود.

تخم مرغ خوش اخلاقتان می‌کند

تخم مرغ هرچند منبعی از کلسترول به حساب می‌آید، اما در لیست موادغذایی بهبود دهنده حالات روحی قرار دارد. زرده تخم مرغ تنها منبع اصلی غذایی فسفولیپید بوده که ممکن است در کاهش پیشرفت بیماری‌های مغزی از جمله آلزایمر یا پارکینسون موثر باشد.

انتهای پیام/

 توضیحات وزیر بهداشت در مورد رفتن یا ماندن در کابینه دوازدهم/داروهایی که مردم را روانه اورژانس می کند/ اما و اگرهای ثبت نام در مدارس برای سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار