دبیر انجمن صنعت نسوز گفت: بخش خصوصی با دخالت مستقیم در تصمیم گیری‌های مهم کشور، احساس می کند که در بدنه دولت حضور دارد.

علی حسین زاویه ،دبیر انجمن صنعت نسوز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت : 2 تلقی منفی در دولت وجود دارد که اصلاح آنها ضروری بنظر می رسد.

وی افزود:اول دیوان سالاری و حاکمیت دولت برتمامی ابعاد و حوزه های مختلف کشور است که تغییر این دیدگاه می تواند موجب کوچک شدن دولت و افزایش بهره وری در کشور شود.

زاویه همچنین اضافه کرد:دومین رویکرد ،دید منفی سیستم اداری و دولتی کشور نسبت به انجمن های  خصوصی است که این امر موجب شده تا ان جی او های خصوصی در تصمیم گیری های مهم مربوط به حوزه فعالیت خود دخالت داده نشوند.

دبیر انجمن صنعت نسوز تصریح کرد:شاید بوجود آمدن این دید منفی تا حدی به خود انجمن های بخش خصوصی بازگردد زیرا در بسیاری از مواقع این انجمن ها در داخل خود مطالبات قدیمی دارند و در اثر عدم شناخت خط قرمزها،در اموری دخالت می کنند که از دایره وظایف آنها خارج است.

وی اذعان داشت:از آنجاییکه قوه مجریه در اغلب موارد طرف مقابل انجمن ها بوده ،نسبت به آنها جبهه گرفته است.

 زاویه تاکید کرد:در صورت اصلاح و نزدیک کردن این دو عقیده به هم ، انجمن های بخش خصوصی می توانند بعنوان مستشاران متعد دولت عمل کنند.

وی در پایان پیشنهاد داد:می توان در داخل دولت برای ان جی اوها میزی بگذاریم تا با دخالت مستقیم بخش خصوصی در تصمیم گیری های مهم،احساس کند که در بدنه دولت حضور دارد.


انتهای پیام/

دولتی ها انجمن های خصوصی را به حساب نمی آورند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار