معاون سلامت خانواده کمیته امداد گفت: دو میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان در سه ماهه نخست امسال برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه هزینه شده است.

حمایت کمیته امداد از ۱۰ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند، گفت: هر ماه کارت خرید مواد غذایی به ارزش ۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای این کودکان شارژ می شود.


وی گروه هدف در طرح تغذیه کودکان را محدوده سنی شش ماه تا کمتر از شش سال عنوان کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله محرز شود.


شیبانی با بیان اینکه حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است، تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که دو میلیارد و ۳۵۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سه ماهه نخست امسال برای رفع سوء تغذیه این کودکان هزینه شده است.


وی با اشاره به اینکه سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌گیرد که دچار اختلال رشد یا سوءتغذیه هستند و بر اساس ارزیابی حمایتی توسط کمیته امداد عدم تمکن مالی و استحقاق آنان نیز به اثبات رسیده باشد، گفت: با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از ۶ سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود.


شیبانی در مورد نحوه شناسایی این کودکان افزود: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه و تحویل خانواده این کودکان می شود.


وی با بیان اینکه آموزش های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، تصریح کرد: پس از پایان یک دوره شش ماهه، مجدداً کودکان، مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرند.


شیبانی با اشاره به اینکه هزار و ۹۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان سال گذشته با اجرای طرح همسفره و بهره مندی از سبد موادغذایی درمان و از تحت حمایت این نهاد خارج شدند ، اظهار کرد: هزار کودک جدید زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه در سه ماهه نخست امسال با معرفی مراکز بهداشت تحت پوشش قرار گرفتند.


انتهای پیام/س

 

حمایت کمیته امداد کرمان از بیش از ۱۰ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار