نماینده خاص سازمان ملل در امور افغانستان با معاون دوم ریاست اجرائیه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد با استاد محققبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق معاون ریاست اجرائیه ضمن خوش آمد گویی به نماینده خاص سازمان ملل، پیرامون تحولات اخیر کشور، گسترش ناامنی ها و افزایش بی اعتمادی بی سابقه میان مردم و حکومت گفت: در سال های قبل جنگ در برخی ولایات جنوبی کشور وجود داشت، ولی متاسفانه اکنون گروه های تروریستی خود شان را به ولایات شمالی رسانیده و مناطق شمال کشور را نیز ناامن ساخته اند و حملات مرگبار اخیر در برخی ولایات و پایتخت کشور نشان دهنده این است که اوضاع امنیتی هر روز بدتر شده می رود.

معاون ریاست اجرائیه در ادامه سخنانش پیرامون اوضاع حکومتدارى کشور اشاره کرده و خاطر نشان نمودند که محدود کردن صلاحیت های وزرا، نادیده گرفتن حقوق برخی اقوام و عمل نکردن به توافق نامه حکومت وحدت ملی باعث بروز اختلافات شدید میان سران حکومتی شده و بی اعتمادی بی سابقه را میان مردم و حکومت بوجود آورده است.

در این دیدار محقق تاکید کرده که؛ محدود کردن صلاحیت های وزرا، نادیده گرفتن حقوق برخی اقوام و عمل نکردن به توافقنامه_سیاسی حکومت وحدت ملی باعث بروز اختلافات شدید میان سران حکومتی شده و بی اعتمادی بی سابقه را میان مردم و حکومت بوجود آورده است.

استاد محقق در ادامه افزودند: ائتلاف نجات افغانستان یک ائتلاف سیاسی بوده و به منظور عملی شدن تمامی مواد توافقنامه حکومت وحدت ملی، به منظور آوردن اصلاحات در بخش های مختلف نظام، به منظور بازگردانیدن اعتماد میان مردم و حکومت و تقویت روحیه وحدت ملی، به منظور تحکیم جبهه و نیرو در مقابل گروه های تروریستی و به منظور جلوگیری از هرگونه انحصارگرایی و تامین شدن حقوق همه شهروندان کشور تشکیل شده است.

در این دیدار آقای یاماموتو نگرانی شان را از اوضاع نابسامان کنونی کشور ابراز داشته و یاد آور شده که مشکلات افغانستان را در جلسه عمومی شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کردیم و هنوز هم از شکننده گی وضعیت سیاسی و عدم تطبیق توافقنامه سیاسی نگرانی وجود دارد.

آقای یاماموتو تشکیل چنین ائتلاف ها را حق جهت ها واحزاب سیاسى دانسته تاکید نمودند که اینگونه ائتلاف ها برای بهبود و اصلاح امور کشور باشد.

وی در ادامه افزودند که سازمان ملل خواهان برقراری نظم و امنیت در افغانستان بوده و یگانه راه حل برای بیرون رفت از اوضاع کنونی و حل مشکلات پیش آمده در کشور را اتفاق و یکدلى و مذاکره سازنده دانسته، بر عملی شدن تمامی مواد توافق نامه حکومت وحدت ملی تاکید دارند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.