رئیس مجلس افغانستان گفت: بیکاری و نبود اصلاحات در نهادهای دولتی به اوج خود رسیده، حکومت چه‌گونه مدعی‌ست که به این تعهدات عمل کرده است؟

رئیس مجلس : نبود اصلاحات در نهادهای دولتی به اوج خود رسیدهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از نمایندگان مجلس افغانستان معتقدند که بررسی پرونده‌های فساد اداری، آوردن اصلاحات در نهادهای دولتی، تأمین امنیت و اشتغال‌زایی از تعهدات حکومت به جامعه جهانی بود، اما حکومت نتوانسته این تعهدات را عملی کند.

شاه‌گل رضایی یکی از نمایندگان اظهار داشت: اسناد و مدارکی را که حکومت در پیوند به عملی‌شدن تعهداتش به جامعۀ جهانی در این نشست ارایه کرد، واقع‌بینانه نبود.

عبدالرؤوف ابراهیمی رییس مجلس نیز گفت: در حالی که هیچ پروندۀ فساد اداری به صورت جدی بررسی نشده و بیکاری و نبود اصلاحات در نهادهای دولتی به اوج خود رسیده، حکومت چه‌گونه مدعی‌ست که به این تعهدات عمل کرده است؟

وی افزود: حکومت در عملی‌کردن تعهداتش به جامعۀ جهانی کوتاه آمده است.

اضافه می‌شود اکلیل حکیمی وزیر مالیه در یک نشستی خبری در کابل وجود برخی مشکلات در عملی‌شدن تعهدات به جامعۀ جهانی را رد نمی‌کند، اما می‌گوید، در این نشست قناعت کشورهای کمک‌کننده را فراهم کرده‌اند.

وی بیان داشت: نمایندگان کشورهای کمک‌کننده در نشست روز پیش تعهد کرده‌اند که به کمک‌های مالی‌شان به افغانستان ادامه می‌دهند و حکومت نیز برای عملی‌شدن تعهداتش به جامعۀ جهانی بیشتر تلاش خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.