استاندار اردبیل گفت: فعالیت قرآنی دارای مراتب و مراحلی است که اولی ترین و مهم ترین مرتبه آن درک و عمل به آیات الهی توسط مومنان می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در آیین افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن،‌ عترت و نماز دانش‌ آموزی کشور در اردبیل افزود: قرائت، تلاوت، حفظ، ترتیل و تفسیر قرآن از جمله مرحله های فعالیت قرآنی است، اینها با اینکه بسیار ارزشمند هستند اما وقتی نزد خداوند ارزشمند تر می شوند که منجر به عمل به آیات الهی شوند.

وی با بیان اینکه آیات قرآنی آرام بخش و شفابخش انسان ها می باشند، تاکید کرد: خداوند ماموریت قرآن را شفای بیماری درونی و قلبی انسانها، شفای بیماری سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز شفای روابط بین انسان ها و خانواده قرار داده و اگر به دستورات این کتاب آسمانی عمل شود بشریت به نجات و فلاح دست می یابد.

استاندار اردبیل بر اهمیت به موضوع قرآن پژوهی در حوزه قرآنی در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: رشد فناوری امکانات و فرصت های خوبی در این زمینه در اختیار ما قرار داده و باید از این امکانات در جهت پژوهش های قرآنی استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به افتخار میزبانی مسابقات کشوری قرآن گفت: این استان مزین به 2 زینت قرآن دوستی و عشق و حب اهل اهل بیت می باشد و در این حوزه در طول تاریخ شهرت جهانی یافته است.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، ‌عترت و نماز دانش‌ آموزی کشور با حضور یک هزار و 200 دانش آموز منتخب از سراسر کشور روز سه شنبه در اردبیل آغاز شد.

انتهای پیام/ح

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.