مهم‌ترین تدبیر برای احیای تالاب‌ها، اصلاح الگوی مصرف آب در سطح کشوری است.

اصلاح الگوی مصرف آب مهم‌ترین تدبیر در احیای تالاب‌هامعصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اصلاح الگوی مصرف و تغییر در سیستم‌های آبرسانی و آبیاری در حوزه کشاورزی را مهم‌ترین راهکار و تدبیر برای مقابله با هدر رفت آب و احیای تالاب‌ها در کشور بیان کرد.

وی با بیان گام‌های مؤثر دولت یازدهم در زمینه رشد کیفی کشاورزی و کاهش برداشت و مصرف منابع آب گفت: هنوز در بسیاری از نقاط کشور، کشت محصولات با روش‌های سنتی انجام می‌شود که هدر رفت حجم زیادی از منابع آب را به دنبال دارد.

ابتکار افزود: لایحه حق آبه تالاب ها، رودخانه‌ها و دشت‌ها در وزارت نیرو تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است که با تصویب آن، یک چرخه هیدرولوژیکی برای احیای کل زیست بوم کشور تشکیل خواهد شد.

وی تأکید کرد: استمرار برنامه دولت یازدهم در احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های خشک شده کشور در دولت دوازدهم الزامی است.

ابتکار اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع آب و محیط زیست در کشور، نیازمند همراهی و همکاری اقشار مردم، کشاورزان، صنعت گران، شهرداران و بخش خصوصی با نهاد‌های مسئول می‌باشد.

حضور در دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران در دانشگاه شهرکرد، مانور منطقه‌ای مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی و نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار