معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض شهرداری شیراز در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسن اسدی معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز تمام مودیانی که عوارض خود را به طور کامل در چهار ماهه نخست امسال پرداخت کنند از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی عوارض ساختمانی برخوردار می شوند.


وی افزود: با توجه به پیش‌بینی افت ساخت و ساز و در راستای رونق صنعت ساختمان، تشویق مردم به پرداخت نقدی عوارض ساختمانی از طریق کاهش عوارض در دستور کار قرار گرفت.


وی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد کاهش عوارض یک ساله شهرداری، در چهار ماهه نخست، در صورت پرداخت کل بدهی، مشمول ۳۰ درصد تخفیف، پرداخت ۷۰ درصد عوارض، مشمول ۲۲ درصد تخفیف و پرداخت حداقل ۵۰ درصد عوارض به‌صورت نقدی، مشمول ۱۵ درصد تخفیف خواهد بود.


اسدی اظهار داشت: در چهار ماهه دوم امسال، افرادی که عوارض خود را صد درصد واریز کنند مشمول ۲۶ درصد تخفیف می شوند و پرداخت حداقل ۷۰ درصد عوارض مشمول ۱۹ درصد تخفیف و پرداخت حداقل ۵۰ درصد آن مشمول ۱۳ درصد تخفیف می‌شود.


وی بیان کرد: در چهار ماهه سوم پرداخت صد درصد عوارض، مشمول ۲۳ درصد تخفیف، پرداخت حداقل ۷۰ درصد آن مشمول ۱۷ درصد تخفیف و پرداخت حداقل نیمی از عوارض مشمول ۱۱. ۵ درصد تخفیف نقدی خواهد بود.


معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز تصریح کرد: برای افرادی که عوارض آن‌ها بین یک تا دو نیم میلیارد تومان است سه درصد به تمام درصدهای فوق افزوده می‌شود و در مورد افرادی که بین دو و نیم تا پنج میلیارد تومان عوارض پرداخت کنند پنج درصد به درصدهای فوق افزوده می‌شود.


اسدی گفت: برای افرادی که بین پنج تا ۱۰ میلیارد عوارض بدهکار باشند هفت درصد افزایش در اعداد اعمال می‌شود و افراد با بیش از ۱۰ میلیارد تومان عوارض، ۱۰ درصد به درصد تخفیفات (بنابر مقطع اول، دوم و یا سوم سال) افزوده خواهد شد.


وی افزود: کسانی که بدهی جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ عوارض نوسازی، نقل و انتقال املاک، حق مشرفیت و سرقفلی بدهکار باشند از این تخفیف‌ها مستثنی خواهند بود و همچنین تجاری‌های خطی بر گذرهای ۲۰ متر به بالاتر تا عمق ۲۵ متر نیز از این تخفیفات مستثنی شدند.


معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با ضروری دانستن گسترش فرهنگ شهروندی در سطوح مختلف، تصریح کرد: مدیریت شهری با دریافت عوارض، پروژه‌های مختلف شهر را به سرانجام می‌رساند، بنابراین تحقق برنامه‌ها و اهداف کلان شهری نیازمند مشارکت شهروندان خواهد بود.
انتهای پیام/ر

تخفیف 30 درصدی عوارض شهرداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.