نیروهای مقاومت موفق به پیشروی‌های گسترده‌ای در حومه دمشق، سویداء و میادین نفتی حمص شدند.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش سوریه و یگان‌های مقاومت طی 24 ساعت گذشته موفق به پیشروی‌های گسترده‌ای در حومه شرقی دمشق، شمال شرقی سویداء و میادین نفتی و ایستگاه‌های گازی حومه حمص شدند.

*خروج عناصر و تجهیزات نظامی داعش از پادگان "اسامة بن لادن" در شرق رقه

خروج داعش از پادگان  

درپی آتش سنگین تروریست‌های داعش بر روی شهر «البوکمال» در حومه جنوب شرقی دیرالزور، یکی از شهروندان زن سوری که در تلاش بود تا از مناطق تحت تسلط داعش خارج شود، به‌شهادت رسید.

اما تروریست‌های داعش عناصر مسلح خود را به‌همراه تجهیزات نظامی آنان از پادگان "اسامه بن لادن" در جنوب روستای «العکیرشی» از حومه جنوب شرقی رقه خارج کردند.

*عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت با نام "الفجر الکبری"/ به‌غنیمت گرفتن چندین انبار تجهیزات تکفیری‌ها در قلمون و غوطه شرقی دمشق

خروج داعش از پادگان

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در مرحله دوم از عملیات "الفجر الکبری" در جنوب محور فرودگاه السین به ظاظا از حومه شرقی دمشق، توانستند ضمن پیشروی در منطقه دکوة به‌سمت بلندی‌های «تل رُغيلة، تل البقر، تل الأصفر، خربة الأمباشي والكراعة»، مناطق وسیعی از «سد ریشة، جبل مکحول و جبل سیس» را به‌تسلط خود درآورند.

جنگنده‌های ارتش سوریه با انجام تعدادی حملات هوایی، مواضع تروریست‌های جبهه‌النصره را در منطقه «جرد فلیطه» قلمون غربی هدف قرار دادند.

در این حملات هم‌چنین انبار ذخیره و مرکز تجمع عناصر جبهه‌النصره در جرد فلیطه هدف قرار گرفت.

خروج داعش از پادگان

دستگاه‌های ویژه امنیتی با انجام یک عملیات کمین، انبار تجهیزات تروریست‌های جبهه‌النصره را در غوطه شرقی دمشق کشف و ضبط کردند.

به‌علاوه نیروهای سوری با گشودن آتش به‌روی تروریست‌های فیلق‌الرحمن در شهر عین ترما از غوطه شرقی شهر دمشق، 3 تن از تروریست‌ها را به‌هلاکت رساندند.

اما منابع وابسته به معارضان دولت سوریه، به پیشروی و تسلط نیروهای ارتش این کشور در منطقه وادی عین ترما اعتراف کردند.

بر این اساس، یگان‌های ارتش سوریه پس از درگیری با تروریست‌های مسلح، 4 انبار و خانه وابسته به تکفیری‌ها را به‌کنترل خود درآورده و 13 نفر از عناصر فیلق‌الرحمن را کشته و زخمی کردند.

*شکست تروریست‌های مورد حمایت ائتلاف آمریکایی در شمال شرقی سویداء

خروج داعش از پادگان

ارتش سوریه عملیاتی نظامی را در دو محور از حومه شمال شرقی سویداء آغاز کرد.

نیروهای سوری طی این عملیات توانستند بر تعدادی از شهرها، روستاها و بلندی‌های "دير النصراني، رجم البقر، تلول سلمان، تلول الفديين، تل أصفر، أشيهب، تلول أشيهب شمالي وجنوبي، المفطرة، تل المفطرة، شنوان، الساقية، القصر، تل بنات بعير، خربة صعد و تل صعد" تسلط پیدا کنند.

در این عملیات تعدادی از تروریست‌های مسلح هدف قرار گرفتند که از میان آن‌ها، دو تن از سرکردگان نظامی تکفیری‌ها به‌هلاکت رسیده و بقیه عناصر زخمی شدند.

به‌علاوه نیروهای مقاومت موفق شدند تعدادی از خودروهای نظامی مجهز به توپ و اتاق عملیات نظامی مجهز به دستگاه‌های ارتباطی و مکالمه تروریست‌ها را منهدم کنند.

تمامی مناطق یاد شده محل استقرار و پناه گرفتن تروریست‌هایی است که تمامی آن‌ها مورد حمایت ائتلاف بین‌المللی با محوریت آمریکا بودند.

در همین حال مجموع مساحت تحت سیطره تکفیری‌ها به‌بیش از 300 کیلومتر مربع می‌رسد.

*آزادسازی ایستگاه گازی «الهیل»/ آغاز پیشروی نیروهای مقاومت به‌سمت میادین نفتی در حومه شرقی حمص

خروج داعش از پادگان

نیروهای ارتش سوریه و یگان‌های مقاومت عملیات پس از درگیری با تکفیری‌های داعش، خود را به محدوده شمال شرقی شهر «جباب حمد» رسانده و موفق شدند بلندی‌های مشرف به روستای «رسم حمادي» در حومه شرقی حمص را به‌تسلط خود درآورند.

لازم به‌ذکر است که در جریان این پیشروی رزمندگان سوری، شماری از عناصر داعش به‌هلاکت رسیده و چندین تن دیگر زخمی شدند.

هم‌چنین نظامیان ارتش سوریه موفق شدند ضمن تسلط یافتن بر ایستگاه گازی «الهیل»، این ناحیه را از عناصر داعش بازپس گرفته و پیشروی‌های خود را به‌سمت میدان نفتی حومه حمص ادامه دهند.

در جریان این درگیری‌ها ضمن هلاکت یافتن شماری از تروریست‌های داعش، تسلیحات و ادوات نظامی آن‌ها منهدم شد.

نکته جالب توجه آن است که مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح نیز به تسلط ارتش سوریه بر ایستگاه گازی «الهیل» در حومه شرقی حمص و بیرون راندن داعش از این منطقه اعتراف کردند.

 

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار