آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

شلیک تک‌تیراندازان ترکیه به مرزهای سوریه/ فرار مسئول پزشکی داعش از حومه رقه

جنگنده‌های سوری عملیات‌های گسترده‌ای را علیه مواضع داعش در نواحی مختلف صورت دادند.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌های جبهه‌النصره را در منطقه «جرد فلیطه» قلمون غربی هدف قرار دادند.

گروه‌های مسلح تروریستی با شلیک چندین موشک، ناحیه ضاحیه الاسد حومه دمشق را بمباران کردند.

*آزادسازی نقطه راهبردی "الفیلا الحمراء" در قنیطره/ درگیری‌های گسترده درون‌تروریستی در غوطه دمشق

شلیک تک‌تیراندازان ترکیه به مرزهای سوریه/ فرار مسئول پزشکی داعش از حومه رقه

یکی از یگان‌های ارتش سوریه با مشارکت نیروهای دفاع وطنی این کشور موفق شدند منطقه "الفیلا الحمراء" در قنیطره را به تسلط خود درآورد.

اعلام الحربی نوشت: نیروهای سوری پس از درگیری با تروریست‌های داعش، نقطه راهبردی "تلة العلام" در شرق روستای مشیرفة غربی از حومه شرقی حمص را به‌کنترل خود درآوردند.

در این نبردها شماری از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

لازم به‌ذکر است که "تلة العلام" نقطه‌ای استراتژیکی برای تسلط بر نواحی "ام صهریج" و "المشیرفة جنوبی" به‌شمار می‌رود.

اما خبرهای رسیده پیرامون اختلافات درونی تکفیری‌ها حاکی از آن است که درگیری‌های گسترده‌ای میان تروریست‌های جیش الاسلام، فیلق الرحمن و هیئة تحریرالشام در مزارع شهر "بیت سوی" از غوطه شرقی دمشق در جریان است.

*«وادی الثرده، الجفرة و منطقه المقابر»؛ هدف حملات جنگنده‌های سوری/ داعش یکی از عناصرش را به‌اتهام همکاری با جیش‌الحر اعدام کرد

شلیک تک‌تیراندازان ترکیه به مرزهای سوریه/ فرار مسئول پزشکی داعش از حومه رقه

هواپیماهای ارتش سوریه با انجام تعدادی حملات، مقر تجمع عناصر داعش را در مناطق «وادی الثردة، الجفرة و منطقه المقابر» دیرالزور هدف قرار دادند.

در حمله دو فرد ناشناس به دو خودروی تروریست‌های داعش در منطقه "الهجانه" شهر «البوکمال» حومه جنوب شرقی دیرالزور، یکی از عناصر تکفیری‌ها به‌هلاکت رسید.

هم‌چنین داعش یک تن را در شهر الصبحة از حومه شرقی دیرالزور به اتهام همکاری با گروه جیش‌الحر اعدام کرد.

*عملیات تک‌تیراندازان ترکیه علیه اشخاص ساکن در مرزهای سوریه/ مسئول پزشکی داعش از حومه رقه گریخت

شلیک تک‌تیراندازان ترکیه به مرزهای سوریه/ فرار مسئول پزشکی داعش از حومه رقه

اما جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه مرکز تجمع و اسکان نیروی تروریست‌های داعش را در محورهای جنوب و شرق "ایستگاه الفهده، بیر ابوکبری و خبرة الحالول" از حومه غربی رقه هدف قرار دادند.

درپی شلیک تک‌تیراندازان نیروهای ارتش ترکیه به مرزهای مشترک با سوریه در حومه شمالی رقه، یک تن از شهروندان سوری کشته شد.

نیروهای دموکراتیک سوری پس از درگیری با عناصر داعش در در محله "القدیم" شهر رقه، مزارع شمالی محله "البرید" و قلعه هارون الرشید را به‌تسلط خود درآوردند.

با تشدید اقدامات امنیتی از سوی تروریست‌های داعش در شهر رقه، ابوحمزه طبیة مسئول پزشکی این گروه تکفیری در شهر معدان از حومه غربی رقه، به مکانی نامعلوم گریخت.

اما عناصر تکفیری به‌دنبال بالا گرفتن درگیری‌ها با نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه جنوب شرقی رقه، اقدام به بمب‌گذاری منازل و خیابان‌های روستای العکیرشی در این منطقه کردند.

*هلاکت سرکرده احرارالشام در حومه جنوب غربی حلب/ آتش ارتش سوریه در حومه شرقی حماه، به‌هلاکت سرکرده تکفیری‌ها منجر شد

شلیک تک‌تیراندازان ترکیه به مرزهای سوریه/ فرار مسئول پزشکی داعش از حومه رقه

یکی از سرکردگان تروریست‌های حرکة احرارالشام ملقب به "ابومعاویه عراده"، در اثر اختلافات شخصی با یکی از نزدیکانش در روستای عراده از حومه جنوب غربی حلب به‌هلاکت رسید.

درپی آتش سنگین ارتش سوریه علیه مواضع تروریست‌ها در جنوب شرق شهر عقارب الصافی از حومه شرقی حماه، یکی از سرکردگان تکفیری‌های داعش ملقب به "ابواسلام الجسری" کشته شد.

منابع معارض دولت دمشق اعتراف کردند که نیروهای سوری و یگان‌های مقاومت شهر "جباب حمد" را در شمال «ام التبابیر» واقع در 12 کیلومتری حومه شرقی حمص به‌تسلط خود درآوردند.

هم‌چنین جنگنده‌های سوری طی حملاتی، اماکن تجمع تروریست‌های داعش را در مناطق "حمیمه" و شرق آرک از حومه شرقی تدمر به‌کنترل خود درآوردند.

در عملیات‌های صورت گرفته طی 48 ساعت گذشته از سوی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه، نیروی هوایی این کشور نیز نقش برجسته‌ای را در پیشبرد اهداف و آزادسازی نواحی مختلف از چنگال تروریست‌ها ایفا کرده است.

انجام عملیات‌های موفقیت‌آمیز در حومه شهرهای دمشق، رقه و تدمر که به انهدام شمار زیادی از پایگاه‌های داعش منجر شده، در واقع زمینه پیشروی‌های یگان‌های زمینی را در این مناطق فراهم کرد.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار