قزوین؛

۳ هزار ساخت و ساز غیر مجاز در استان

معاون عمرانی استاندار از وجود سه هزار ساخت و ساز غیر مجاز در استان خبر داد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرخزاد در همایش ناظرین فنی و روستایی گفت:  بالا بودن آمار ساخت و ساز غیرمجاز نشان می‌دهد به نیاز مردم پاسخ منطقی داده نشده است در حالی که اجرای طرح‌هایی مانند باغ ویلا می‌تواند راه حل این مشکل باشد.
 
۳ هزار ساخت و ساز غیر مجاز در استان

وی اضافه کرد: در بسیاری از مناطق شهری و روستایی شاید مردم به دلیل هزینه بالا راضی نباشند به توصیه‌های فنی و مقررات عمل کنند، اما ما وظیفه داریم با اعتماد سازی و بیان پیامد‌های بی توجهی به مقررات، این نقیصه را جبران کنیم.

فرخزاد افزود: در حال حاضر ٩٧٠ حکم تخریب در اجرای احکام دادگستری شهر قزوین وجود دارد که به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی امکان تخریب آن نیست.

فرخزاد با اشاره به اینکه توجه به استحکام و مقاوم سازی ساختمان‌ها بسیار با اهمیت است و ذائقه مردم در ساخت و ساز‌ها تغییر کرده است، گفت:: باید در حوزه عمرانی به سلایق مختلف مردم توجه کرد در غیر این صورت سرمایه‌ها به خارج از استان و حتی کشور منتقل خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در سال‌های اخیر با نظارت جدی کارشناسان، مشارکت خوب نظام مهندسی ساختمان و جدیدت در اجرای قوانین، نحوه ساخت مسکن کیفی سازی شده است.

معاون عمرانی استانداردر ادامه به اشتغال و معیشت مردم در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: اگر روستا‌ها تنها در بخش عمرانی به جلو حرکت کنند، ولی معیشت خوب نداشته باشند نمی‌توان کاری از پیش برد.

فرخزاد اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی روستا‌ها توجه به مقاوم سازی خانه‌های روستایی ضروری و در این زمینه استفاده از مصالح بومی و توجه به نمای ساختمان و زیبایی آن‌ها مهم است.

وی با بیان اینکه نیمی از اعتبارات عمرانی در روستا‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود، گفت:  پارسال ۲۷ درصد ارزش افزوده برای روستا‌ها در نظر گرفته شده بود که امسال این میزان به ۳۳ درصد افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در این همایش گفت: ۶۰ درصد خانه‌های مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

محمد همتیان افزود: توسعه گردشگری در روستا‌ها جز اولویت‌ها است، بر این اساس اگر کسی در روستا قصد تبدیل مسکن خود به اقامت گاه بومی گردی را داشته باشد، علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی، از دریافت تسهیلات ارزان قیمت بهره مند می‌شود.

 
انتهای پیام/
 

بالا بودن ساخت و ساز غیرمجاز نشان از بی توجهی به نیازهای مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار