صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان رضوی به مقصد سایر کشور‌ها بیش از ۱۵۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد مسعود ابراهیمی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: صادرات خوراک دام و طیور در ۳ ماهه اول سال جاری یک هزارو ۸۱۶ تن به ارزش بیش از ۹۰۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی ۱۱۰۶ تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشور‌های افغانستان، ترکمنستان بوده است.

وی افزود: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است جزءبا کیفیت‌ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از ۶۰ کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: کلیه محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد ودقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

ابراهیمی گفت: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.