25 هزار نفر در حوزه اصناف در شهرستان مهاباد مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد با اشاره به فعالیت۱۰ هزار واحدصنفی در این شهرستان گفت: با در نظر گرفتن میانگین اشتغال ۲.۵ نفر برای هرصنف، می‌توان گفت در این بخش ۲۵ هزار نفر فعالیت دارند.

صادق قادری افزود: هم‌اکنون ۱۳۴ واحد صنعتی دارای پروانه در شهرستان مهاباد وجود دارد که از این تعداد۷۷ واحد فعال هستند و دو هزار و ۳۵۶ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

قادری تصریح کرد :در حال حاضر ۲۲ طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یکهزارو400 میلیارد ریال و اشتغال ۹۴۰ نفر در این شهرستان درحال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۱ طرح به بهره برداری برسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه در بخش معدن ۶۷ معدن دارای پروانه وجود دارد که ۱۳ نوع ماده معدنی در آن استخراج می‌شود گفت: ظرفیتهای مطلوب معدن سبب شده در بحث فرآوری، سرمایه‌گذاری مناسبی در آن صورت گیرد و هم‌اکنون هشت واحد فرآوری معدنی با سرمایه‌گذاری بالای 460 میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کنند.

قادری اضافه کرد: در بخش فرش هم سه هزار و ۷۳۰ نفر بافنده در این شهرستان مشغول فعالیت بوده که از این تعداد دو هزار و 62 نفر براساس آخرین آمار از مزایای بیمه برخوردار هستند.

انتهای پیام/ع

فعالیت 10 هزار واحد صنفی در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.