مشاور بشار اسد: ایستادگی دمشق و متحدانش معادلات منطقه‌ای را تغییر داد

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه در مقاله ای اظهار کرد گروه های تروریستی در منطقه برای عملی کردن برنامه های مورد نظر آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه تاکید کرد ایستادگی دمشق با کمک متحدانش در برابر توطئه کشورهای غربی، معادلات منطقه ای را تغییر داد. 

بثینه شعبان تاکید کرد گروه های تروریستی در منطقه برای عملی کردن برنامه های مورد نظر آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند. 

شعبان در مقاله ای با عنوان «راه رهایی» افزود: در حالی که رسانه ها مانند «تپش قلب» پر از شادی از آزادسازی موصل هستند، انسان در برابر حجم گسترده ویرانی هایی که داعش و هواپیماهای آمریکایی برای قدیمی ترین شهر تاریخ با میراث معماری و تمدنی کهن، بر جای گذاشتند، حیران و ناراحت می شود. نگاه به اوضاع کشورهای عربی نشان می دهد هدف کشورهای غربی با هدایت آمریکا و اسرائیل و عوامل شان مانند داعش، جبهه النصره و اخوان المسلمین به هیچ وجه در عراق، سوریه، یمن، لیبی، مصر، لبنان، تونس و بحرین تفاوتی با یکدیگر ندارد. 

وی خاطر نشان کرد بحران فعلی بین قطر و عربستان و جنجال همراه آن هم به نفع تضعیف هر نوع تاریخ، تمدن و ثروت ملت های عرب است تا قدرتی برای داشتن جایگاه شایسته منطقه ای و بین المللی نداشته باشند. هدف از این جنگ ضد سوریه، ویران کردن آخرین کشور عربی بود که به هویت و حقوق عربی در فلسطین، جولان و لبنان پایبند است. اما استقامت اسطوره ای سوریه و حمایت متحدان از آن، همه این معادلات را تغییر داد. با اینکه برای همه این ویرانی ها خون گریه می کنیم، اما از این واقعیت خوشحال هستیم که کشورهای روسیه، ایران، عراق، سوریه و حزب الله در لبنان قوی تر شده اند و امروز هوشیاری بیشتری درباره این طرح های خطرناک دارند. روسیه برای دور کردن کابوس استعمار از سوریه هشت بار از حق وتو استفاده کرد و مسکو امروز ترسیم کننده اصلی سیاست بین المللی در مورد سوریه و خاورمیانه است. 

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار