معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سیستم‌های دولتی در بهینه‌ترین حالت تنها می‌توانند 25 درصد شاخص سلامتی را تغییر بدهند.

قاچاق کالا به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بهرام کندایی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ظهر امروز در نشست تخصصی دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان با کارشناسان سازمان‌های مردم نهاد استان کردستان با هدف ارائه راهکارهای پیشگیرانه از قاچاق کالا و ارز کردستان در سنندج که در سالن شهدای گمنام استانداری در سنندج برگزار شد، گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید به این خودباوری برسند که دستگاه‌های دولتی به ظرفیت و توان آنها نیاز دارند.

 معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید براینکه بحث فقر، سواد، اشتغال و غیره در روند گرایش به سمت قاچاق و استفاده از کالاهای قاچاق تاثیرگذار است، افزود: باید از این سیستم اداری خارج و با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی گام‌های اساسی در بحث مبارزه با قاچاق کالا برداشته شود.

 به گفته کندایی، سیستم‌های دولتی در بهینه‌ترین حالت تنها می‌توانند 25 درصد شاخص سلامتی را تغییر بدهند، 30 درصد از این حوزه مربوط به مباحث ژنتیکی و وراثتی و 50 درصد تاثیرگذاری بر شاخص حوزه سلامت اجتماعی است.

 وی برگزاری این نشست‌ها را بستر ساز ایجاد تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین سازمان‌های مردم نهاد و دولت دانست و گفت: برگزاری این جلسات خواسته سازمان‌های مردم نهاد را منتج به عمل می‌کند.

انتهای پیام/ م ح

 استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در مبارزه با قاچاق کالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار