شورای شهر باید در خصوص نگاه تخصصی به شهر‌ها تحت تاثیر توسعه شهری، توجه به تغییرات اقلیمی و محیط زیستی یا موضوعات مربوط به آب و خشکسالی، برنامه ریزی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در همایش 'شهر مردم' که به مناسبت روز دهیاری و شهرداری در مشهد گفت: بحث مدیریت شهری و موضوعات علمی مربوط به آن به ۵۰ سال اخیر برمی گردد در حالی که شیخ بهایی در چند صد سال قبل مدیریت شهری را در شهر نجف آباد اصفهان اجرایی کرد.


وی با اشاره به تنوع در ساختار شهرها، چگونگی شکل گیری شهر و پیرامون آن گفت: مسیر رشد و توسعه شهرها، تاثیر عوامل اقتصادی بر رشد شهرها، چگونگی مدیریت شهری و موازنه قدرت ملی و چگونگی اجرای سیاست‌های توسعه یافته و برنامه ریزی محور از رویکرد‌هایی است که منتخبان شورا‌های شهر باید مورد بررسی قرار دهند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۵ شهر دنیا جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهند داشت و جمعیت مشهد باید برای ۲، ۵ سال دیگر مورد توجه باشد.

بتول گندمی منتخب شورای پنجم مشهد هم ادامه همایش گفت: مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف و ایفای نقش آن‌ها بسیار ارزشمند است و نباید شهر پایدار و خلاق فراموش شود و نیازمند ترسیم آینده‌ای رو به پیشرفت و توسعه برای شهر مشهد هستیم.

وی با بیان اینکه باید راهکار‌های رسیدن به شهر پایدار و خلاق به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد، افزود: توجه به ظرفیت فعالیت‌های مدنی نیز مهم است که شورای پنجم شهر مشهد توجه جدی به این موضوع دارد.

انتهای پیام//ا. آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.