معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: اولویت شهرستان مهاباد مطالعه بحران سیل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، ایرج شجاعی در جلسه ستاد بحران  شهرستان مهاباد  گفت: مطابق با پالایش های انجام گرفته اولویت شهرستان مهاباد مطالعه بحران سیل است که به دلیل توپوگرافی منطقه این موضوع اهمیت بیشتری می یابد.

   شجاعی در ادامه اظهار داشت: خسارت احتمالی سیل در شهرستان مهاباد در اواخر زمستان و اوایل بهار وجود دارد که باید راهکارهای مواجهه با آن مطالعه و بررسی شود.

 فرماندار مهاباد افزود: تغییر بستر و حریم رودخانه و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن می‌توانند خطرآفرین باشد که تجربه سال گذشته باعث ورود جریان  آب به داخل شهر شد اگر رهاسازی آب به موقع صورت نمی گرفت سیلاب می‌توانست به شهر وارد شود. بنابراین لایروبی به‌موقع رودخانه و ممنوعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و پایین دست رودخانه باید جدی تلقی شود

فرماندار مهاباد تاکید کرد: به روزرسانی امکانات آتش نشانی شهرداری و دهیاریها، تجهیز تمامی ادارات شهرستان به کپسول اطفای حریق و برق اضطراری باید انجام بگیرد.

شجاعی ادامه داد: ساختار مدیریت بحران در روستاها که به مدیریت دهیار، اعضای شورا، امام جمعه به همراه تکنسین فنی و امداد نجات برقرار شده است  شایان توجه است. زیرا با توجه به صعب العبور بودن روستاهای شهرستان مهاباد این امر می‌تواند تا حدود زیادی در مواقع بحران از میزان خسارات احتمالی بکاهد.

وی ضرورت پدافند غیر عامل را حائز اهمیت دانست و افزود: سرعت و تصمیم گیری به موقع در مواقع بحران باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا شهرستان مهاباد به دلیل انبوه سازی گسترده به مدیریت بحران احتیاج دارد و لازم است تا نظام مهندسی نیز در ساخت و سازها دقت و حساسیت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ع

آمادگی ستاد بحران مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.