عضو کمیسیون آموزش گفت: وزیر علوم که از اداره وزارت‌خانه باز مانده است هر چه زودتر باید درباره پرونده بورسیه‌ها تصمیم‌گیری کند.

وزیر علوم باید هر چه زودتر پرونده بورسیه‌ها را تعیین تکلیف کندجبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها در کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: پرونده بورسیه‌ها بحثی کهنه و طولانی است که پیچیدگی و جزئیات فراوانی دارد.

وی با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری درباره به سرانجام نرسیدن پرونده بورسیه‌ها، گفت: این امر بسیار زشتی برای مجلس است که به یک پرونده ورود کرده اما آن را به اتمام نرساند و در نهایت رهبر انقلاب تذکر دادند که به مردم ظلم شده است.

نماینده مردم رشت بیان داشت:‌ پرونده بورسیه‌ها در کمیسیون آ‌موزش و تحقیقات به دلیل آنکه وزارت علوم در برابر تحقیقات و سوالات مقاومت می‌کرد، ابتر مانده و رها شد اگرچه مجلس هم در این مورد خوب همکاری نکرد لذا این پرونده به سرانجام نرسید.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه رها شدن پرونده بورسیه‌ها در مجلس کار درستی نبود، خاطرنشان کرد: باید دوباره این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیری و بررسی شود تا به سرانجام برسد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موضوع بورسیه‌ها به درستی پیگیری نشده است، گفت: علی‌رغم اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر پیگیری موضوع بورسیه‌ها تاکید کرده‌اند، این مشکل هنوز حل و فصل نشده است.

کوچکی‌نژاد پیرامون علت طولانی شدن بررسی پرونده بورسیه‌ها تصریح کرد: وزیر علوم که از اداره وزارت‌خانه باز مانده است باید هر چه زودتر در این باره تصمیم‌گیری کند و این پرونده را تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون سعی خود را می‌کنیم که حداقل در قالب سوال و جواب‌ها به موضوع بورسیه‌ها بپردازیم.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح تحقیق و  تفحص از وزارت علوم به کمیسیون آموزش رسیده است، گفت: هنوز این طرح از وزارت علوم به کمیسیون آموزش واصل نشده است و در دستور کار امروز کمیسیون قرار ندارد اما احتمال دارد امروز به کمیسیون بیاید.

انتهای پیام/

پرونده بورسیه‌‌ها مجددا باید در کمیسیون آموزش مجلس پیگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار