ظاهر بهاند، سخنگوی والی بادغیس می‌گوید به اساس معلومات نخستین هفت نفر از جنگجویان کشته و شش تن دیگر آنان زخمی گردیده‌اند.

درگیری میان طالبان در بادغیسبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ظاهر بهاند، سخنگوی والی بادغیس می‌گوید به اساس معلومات نخستین هفت نفر از جنگ‌جویان کشته و شش تن دیگر آنان زخمی گردیده‌اند.

به گفتۀ آقای بهاند، از هفت طالب کشته‌شده، چهار نفر آنان جنگ‌جویان هوادار ملا هیبت‌الله اخندزاده و سه تن دیگرشان مربوط به گروه ملا رسول هستند.

در همین حال به گفتۀ او، در میان زخمیان نیز چهار تن شان از گروه ملا هیبت‌الله آخندزاده و دو نفر دیگر آنان مربوط به گروه ملا رسول هستند.

گروه طالبان امارت اسلامی ملا هیبت‌الله و شاخۀ انشعابی ملا رسول تا به حال در مورد این درگیری هیچ گونه اظهار نظری نکرده‌اند.

افراد مربوط به ملا رسول از حدود سه سال به این‌طرف و پس از اعلام خبر مرگ ملا عمر نخستین رهبر طالبان، در آغاز با ملا اختر محمد منصور و سپس در پی کشته‌شدن دومین رهبر طالبان، با ملا هیبت‌الله درگیری‌هایی دارند.

پس از مرگ ملا عمر، در آغاز درگیری‌هایی در بخش‌های مختلف افغانستان میان هواداران دوطرف جریان داشت اما اکنون تنها در بخش‌های غربی و در ولسوالی‌هایی چون هرات و بادغیس این اتفاق رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار