معاون رئیس جمهور می گوید تضعیف نظام سیاسی به هر نحوی که باشد، زمینه را برای بی ثباتی سیاسی و تضعیف قانون اساسی در کشور فراهم می‌کند.

تضعیف نظام به هر نحوی که باشد، زمینه را برای بی ثباتی فراهم می کند / پالیسی جدید امریکا در قبال افغانستان نهایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش معاون رئیس جمهور می گوید تضعیف نظام سیاسی به هر نحوی که باشد، زمینه را برای بی ثباتی سیاسی و عدم تطبیق ارزش های قانون اساسی و تداوم دستاوردهای سال های گذشته در کشور فراهم می سازد.

آقای دانش در دیدار با سفیر امریکا در کابل گفته است هر نوع حرکت و ائتلاف های سیاسی از جانب احزاب را در چوکات قانون اساسی و تدوام ثبات سیاسی در افغانستان ارزیابی می کنیم.

معاون دوم رئیس جمهورغنی افزوده است که انجام اصلاحات در عرصه های مختلف از اولویت های حکومت وحدت ملی است و شخص رئیس جمهور بیشتر از همه بر این امر تأکید دارد و از هرنوع تلاش و کوششی که در این راستا از جانب مردم و احزاب سیاسی در مطابقت با قانون اساسی کشور، صورت بگیرد استقبال می کند.

همچنین سفیر ایالات متحده در کابل در این دیدارگفته است که رییس جمهور آن کشور برای کمک به حفظ امینت و ثبات سیاسی در افغانستان مصمم است.

وی خاطرنشان کرده است که پالیسی ایالات متحده امریکا در زمینه چگونگی همکاری با افغانستان نهایی شده است و به زود ترین فرصت، اعلام و برای تطبیق آن اقدام عملی صورت خواهد گرفت.

سفیر ایالات متحده همچنین افزوده است که کشورش برای چگونگی تطبیق قرارداد امنیتی قبلی و تفاهمات جدیدی که با حکومت افغانستان صورت گرفته است، کمیته های کاری مشخص را ایجاد خواهدکرد.

در همین حال معاون رئیس جمهورکشورمان نیز تأکید کرده است که پالیسی جدید ایالات متحده باید به گونه ای باشد که برای جامعه بین المللی، کشور های منطقه و افغانستان آن گونه که انتظار می رود مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.