فرماندار بهار گفت: با ایجاد اشتغال و افزایش رفاه روستاییان می توان ماندگاری روستاییان را در روستا تضمین کرد و شاهد مهاجرت منفی نخواهیم بود.

ایجاد اشتغال و آسایش مانع مهاجرت روستائیانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن مرادی پناه در کمیته برنامه ریزی شهرستان بهار گفت: اعتبارات بر اساس خط مشی و جهت گیری ها و بر اساس دستورالعمل ها و سیاست های بودجه ای توزیع شده است.

مرادی پناه اضافه کرد: مجموع اعتبارات سال 96 شهرستان بهار از محل های اعتبارات استانی، سه درصد نفت و گاز و توازن 25 میلیارد و 100 میلیون تومان مصوب شده است که در فصول مختلف تعریف شده هزینه خواهد شد.

وی افزود: توسعه شهرک صنعتی بهاران و ایجاد امکانات زیربنایی، احداث کانال و بندهای انحرافی، اصلاح آب شبکه در شهرها و روستاها، ایجاد زیرساخت ها در روستاها، تجهیز فرهنگسرای بهار، پروژه های فرهنگی و ورزشی، بهسازی روستاها، ایجاد خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی در روستاها و احداث مرکز بهداشتی شهری در شهرک فرهنگیان بهار، تکمیل مجتمع فرهنگی تبلیغی بهار، زیرگذر آبرومند از مهمترین پروژه ها می باشند.

مرادی پناه با انتقاد از خرد شدن اعتبارات جهت پروژه ها گفت: برای رسیدن به اهداف دستگاهها از خرد شدن اعتبارات بپرهیزند و همچنین جهاد کشاورزی نیز درصدد پروژه های کلان مانند احداث کانال انتقال آب برآید و از هزینه اعتبارات عمرانی برای مسائل جاری پرهیز شود.

وی تامین آب شرب در شهرها و روستاها را یکی از اولویت ها و سیاست های دولت در شهرستان بهار دانست و گفت: در سال گذشته، شهرستان بهار در روستاهای حسین آباد عاشوری، گنبدان، پرلوک، آق کهریز دارای چالش هایی بود که با تلاشهای صورت گرفته و به لطف بارندگی ها این مشکل برطرف شد و امسال در هیچ نقطه شهرستان بحران آب نخواهیم داشت ولی امور آب استان و شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی باید به شهرستان توجه بیشتری نماید و به اندازه جنوب استان به این شهرستان کمک کنند و مردم بهار نیز از اعتبارات بهره مند شوند.

محسن مرادی پناه از مدیران شهرستانی خواست در راستای جذب اعتبارات تلاش کنند چراکه یکی از معیارها و شاخص های موفقیت و کارا بودن مدیران، میزان سهم بری آنان از اعتبارات استانی و متمرکز در پایتخت است.

وی تصریح کرد: شاخص های توزیع اعتبارات قطعا باید بازنگری شود و ما به سهم شهرستان بهار گله مندیم و باید سهم ما بیشتر شود.

فرماندار بهار بر ایجاد زیرساخت ها در روستاها تاکید کرد و گفت: با ایجاد اشتغال و افزایش رفاه روستاییان می توان ماندگاری روستاییان را در روستا تضمین کرد و شاهد مهاجرت منفی نخواهیم بود.

وی افزود: ایجاد موزه سفال و دبیرخانه شهر جهانی سفال، پارکت سالن شهید سید میلاد مصطفوی (پیام نور بهار) به جمع اعتبارات شهرستان بهار اضافه شد.

وی با بیان اینکه 7 ایستگاه باران سنجی و یک ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در شهرستان بهار فعال است، گفت: با توجه به اینکه آمار هواشناسی به صورت لحظه ای و آنلاین باید در اختیار کشاورزان شهرستان قرار گیرد و ما در حد توان در جهت تبدیل ایستگاه بارانسنجی به خودکار کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.