سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال کشورمان در این چند سال اخیر مسیر درستی را در پیش گرفته است و عامل موفقیت های اخیر تیم ملی شخص کی روش است.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدرضا ساکت، سرپرست جدید دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره مراسم تجلیل از داوران اظهار کرد: خوشحالم که در کنار داوران شایسته کشور هستم. فدراسیون فوتبال کار پسندیده‌ای را در تجلیل از داوران انجام داده است. داوران قشری هستند که در گذشته مجبور بودیم از داوران خارجی استفاده کنیم اما اکنون داوران ما به نوعی درخشیدند که حتی در مسابقه‌های بین‌المللی از آن‌ها استفاده می‌شود و به لیگ کشورهای دیگر دعوت می‌شوند. در وهله اول این خود داوران هستند که پرچمدار چنین موفقیت‌هایی هستند. ما در عرصه بین‌المللی شاهد سوت زدن داوران‌مان در رویدادهای بزرگ جهانی بودیم و وضعیت داوری حال حاضرمان به گونه‌ای است که اگر AFC بخواهد داوران الیت بیش‌تری ایجاد کند ما ظرفیت آن را داریم.

او درباره سمت جدیدش در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: به هر حال همه ما سربازان این کشوریم و قرعه هر روز به نام یک نفر می افتد. بودن یا نبودن مهم نیست. مهم این است که بتوانم به فدراسیون خدمت کنم و عزیزانی که قبل از ما بودند آن ها هم افتخار آفرین بودند زیرا توانستند خدمات بزرگی را به فوتبال کشورمان ارائه دهند.ما امیدواریم به هر حال پس از این یک سال که از دوره اولیه ریاست تاج می‌گذرد،با توجه به اندیشه های راهبردی که وجود دارد بتوانیم در راستای رضای خدا خدمت خوبی را به فوتبال کشورمان انجام دهیم مهم تاثیرگذاری مثبت و خدمت صادق است.

وی درباره استعفای اسدی گفت: تصمیم‌گیری از قبل انجام شده بود. ما به دنبال حضور قدرتمند در جام جهانی هستیم و استارت این قضایا با همت بازیکنان با تعصب تیم ملی،تلاش فدراسیون و اندیشه های کارساز کی‌روش و کلیدی صورت گرفت. بایستی الان با ایجاد هماهنگی و هم‌دلی زمینه ای را برای حضور شایسته تیم ملی در جام جهانی فراهم آوریم. ما مسیر پر تنشی را در پیش داریم بارها خود من اشاره کرده ام که ما در بخش زیر ساخت ها دریایی از استعداد در این فوتبال داریم اما زیرساخت‌های ما با این استعدادها سنخیت ندارد و ما امروز در مرکز ملی فوتبال در طول چند ماه گذشته تلاش کرده ایم که این مرکز را بازسازی کنیم.

ساکت ادامه داد: در قبال استعفای اسدی، تاج همه چیز را توضیح داد که چگونه این اتفاق‌ها رخ داده است. خوشبختانه خود من در حدود یک سالی که در خدمت سازمان تیم های ملی بودم تلاش مان این بود که بهترین زمین را برای تیم ملی فراهم کنیم. اتفاق خوب این است که یک پیوند فنی بین تیم بزرگسالان و تیم های رده های سنی ما ایجاد شده یعنی عملا انتقال دانش از تیم بزرگسالان به تیم های دیگر ما در حال تزریق است. هرم فوتبال در فدراسیون شکل گرفته است باید این آگاهی‌ها را در سطح کشور انجام دهیم. ما در ۳۲ استان استعداد یاب داریم.آنچه که مهم است اینکه دانش فنی از سطح تیم A به تیم های دیگر انعکاس پیدا کند.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا کی روش علیه دبیر کل جدید فدراسیون صحبتی کرده است یا خیر،گفت:حواهش من از شما این است که شما به روزهای خوش آینده نگاه کنید برای اینکه ما باید خودمان را برای حضوری قدرتمند در جام جهانی آماده کنیم.همه ایران و کادر فنی به دنبال موفقیت تیم ملی در جام جهانی هستند.فراموش نکنید که مهندسی این موفقیت شخص کی روش است.مسیری که ما طراحی کرده ایم این است که یک هماهنگی و همدلی در مسیر فدراسیون ایجاد شود تا همه ارکان فدراسیون برای موفقیت تیم ملی گام بردارند.نگاه فدراسیون این است که ساختار تشکیلاتی فدراسیون را منسجم تر کند.ایجاد کارگروه های تخصصی از برنامه های ویژه ای است که حتما مدنظر ما خواهد بود.توجه و بهره برداری از استاندارهای ایزو 9001،2008و 2015 استاندارهای نوینی است که می تواند به ما کمک کند.بودن یا نبودن در فدراسیون آنگاه زیبایی پیدا می کند که هر کسی بتواند تا زمانی که در فدراسیون حضور دارد،بتواند خدمتی را به ورزش کشور کند.من هم امیدوارم تا زمانی که از من ماموریتی خواسته شده بتوانم این ماموریت را به خوبی انجام دهم.

عضو هیئت رئیسه در مورد اینکه آیا با کنار گذاشتن اسدی از دبیر کل فدراسیون فوتبال آیا مشکلات کی روش با تیم ملی حل می شود یا خیر،گفت:من نگاهم به روی آینده است و آنچه اعضای فدراسیون برنامه ریزی کردند این است که بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم ملی فراهم بیاوریم.

ساکت در پایان درباره 2شغله بودن خود در فدراسیون فوتبال گفت:من برای ادامه کار و خدمت مشکلی ندارم و امیدوارم تاثیر گذار باشم.مهم بودن نیست بلکه مفید بودن است.

انتهای پیام/

تمجید ساکت از کی روش پس از برکناری اسدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار