بسته ویژه محرومیت‌زدایی بنیاد برکت برای استان لرستان تهیه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بسته ویژه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای استان لرستان تهیه شد.


دکتر عارف نوروزی در دیدار استاندار لرستان با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در لرستان گفت: بنیاد برکت در حال تهیه یک بسته سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی برای استان لرستان است.


وی گفت: تاکنون بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال، ۵۶۲ طرح در حوزه‌های مختلف توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، امورعمرانی و زیربنایی، ساخت مدرسه، مراکر فرهنگی و مذهبی، مسکن محرومان، مراکز بهداشت و درمان و ارائه خدمات بیمه در استان لرستان اجرا کرده است.

نوروزی افزود: بنیاد برکت با مشارکت در ۶ طرح توانمندسازی اقتصادی در لرستان با سرمایه‌گذاری ۹۲۸ میلیارد ریال، زمینه اشتغال‌زایی برای هزار و ۴۰۰ نفر از مردم مناطق محروم استان را فراهم کرده است.


مدیر عامل بنیاد برکت، ساخت ۳۵ مدرسه، ۱۳ مسجد، ۷ مرکز بهداشت و درمان و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان را از دیگر اقدامات بنیاد برکت در استان لرستان عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریز‌ی‌های جاری بنیاد، شاهد تسریع روند محرومیت‌زدایی از این استان خواهیم بود.


نوروزی همچنین از تهیه طرح جامع محرومیت‌زدایی شهرستان دلفان با همکاری بنیاد برکت خبر داد و گفت: علاوه بر اجرایی شدن این طرح، امسال تعدادی از مدارس خشتی، گلی و شبه‌کپری در لرستان بازسازی می‌شوند.


حدود ۹۵ هزار نفر از جمعیت استان در ۱۱ شهرستان، ۳۱ بخش و ۱۲۴ روستا از مواهب این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/م

برداشتن موانع اجرای طرح‌های بنیاد برکت در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.