دفتر حوزهی هنری دزفول با حضور مسؤلان و هنرمندان رشته‌های مختلف افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: سابقه مقاومت، افتخارات فرهنگی و هنری، جاذبه‌هایی طبیعی و تاریخی دزفول برای همگان آشکار است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: خوشبختانه پس از سال‌ها پیگیری به همت حوزه هنری خوزستان، فرماندار و هنرمندان شهرستان دزفول دفتر حوزه هنری که یک ضرورت برای عرصه هنری دزفول محسوب می‌شد، افتتاح شد.

مصلحی گفت: ماموریت حوزه هنری شناخت، تولید و ابلاغ پیام انقلاب اسلامی با زبان هنر است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در ادامه با بیان این‌که حرف حق باید از زبان هنر زده شود، افزود: کسی که در حوزه هنری کار می‌کند باید سینه گشاده‌تری نسبت به سایر انسان‌ها داشته باشد و زودرنج نباشد؛ هرچند هنرمند روحیه‌ای لطیف دارد و حساس است. بنابراین کسی که در حوزه فرهنگ و هنر مسؤولیت دارد باید حتما از همین جنس باشد.

مصلحی عنوان کرد: ما در حوزه هنری با تعداد کم نیرو، کارهایی سنگین و ماموریت‌های بزرگی داریم. افراد مسؤول در حوزه هنری باید همواره در مسیر توسعه حرکت کنند؛ بنابراین همه ما نیاز داریم به یکدیگر اعتماد کنیم.

وی با تاکید بر این‌که حوزه هنری در کشور با هیچ دستگاهی رقابت ندارد افزود: مسیر و ماموریت این حوزه مشخص است و هيچ‌گونه موازی کاری با نهادهای دیگر ندارد.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان این‌که حوزه هنری باید پاتوقی برای افراد خواهان پیشرفت مبانی نظام و هنرمندان واقعی باشد، تاکید کرد: باید به ظرفیت‌های هنر و هنرمندان در تمامی شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها به اندازه کافی توجه کرد و از آن‌ها بهره‌مند شد.

همچنین در این برنامه حبیب آصفی فرماندار دزفول، اظهار کرد: در چند سال اخیر مسؤلان حوزه هنری استان و کشور و هنرمندان دزفول پیگیری‌های زیادی برای افتتاح این دفتر داشتند که جای تقدیر دارد.

فرماندار دزفول با اشاره به برخورداری دزفول از آب و خاک و ظرفیت‌های بی‌شمار، گفت: مردمان دزفول هنر خوب زندگی کردن را دارند که تقدیم 2600 شهید در دوران دفاع مقدس گواه این مدعا است.

آصفی با بیان این‌که دزفول مهد عارفان و شاعران و عالمان برجسته بوده است، عنوان کرد: دزفول از نظر تاریخی و برخورداری از جاذبه‌های متعدد گردشگری و تاریخی نیز سرآمد خوزستان است. بافت تاریخی دزفول با وسعت زیاد و ساباط و کوچه‌های خود آرامش‌بخش است و رودخانه دز و بازار تاریخی دزفول نیز هر كدام دنیایی از آرامش و زیبایی هستند.

وی با بیان این‌که دزفول در حوزه هنر حرف‌های بسیار تازه و زیادی برای گفتن دارد افزود: وجود برخی نگاه‌های تنگ و منفی باعث ظلم زیادی به هنرمندان دزفول شده که امیدواریم افتتاح این دفتر گشایشی بر این نگاه‌ها باشد.

فرماندار دزفول در ادامه پیشنهاد داد: از مسؤولان حوزه هنری درخواست داریم یکی از جشنواره‌هایی را که در سال توسط حوزه هنری در کشور برگزار می‌شود به نام دزفول اجرا کنند. ما نیز تمام حمایت خود را در جهت برگزارى این جشنواره به عمل خواهیم آورد.

آصفی ابراز امیدواری کرد دزفول بتواند بر افتخارات هنری کشور بیافزاید و گفت: نگاه به دزفول در حوزه هنر با توجه به ظرفیت‌های عظیم این شهرستان باید از نگاه محلی به یک نگاه استانی و کشوری تبدیل شود.

همچنین مجتبی آقاکوچک‌زاده سرپرست حوزه هنری خوزستان، در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه دوره تلخ تعطیلی حوزه هنری این شهرستان پایان یافته و با افتتاح این دفتر روزهای خوب و شیرینی برای هنرمندان دزفول رقم خواهد خورد.

وی دزفول را شهری با ریشه‌های عمیق فرهنگی برشمرد و افزود: دفتر حوزه هنری دزفول که قبلا با عنوان مرکز آفرینش‌های هنری در این شهرستان فعالیت می‌کرد اكنون پس از چند سال تعطیلی و با پیگیری‌های پنج ساله مسؤولان و هنرمندان این شهرستان مجددا ساماندهی و احیا شده است.

سرپرست حوزه هنری خوزستان با تقدیر از نگاه مثبت و حمایت‌های گسترده فرماندار دزفول نسبت به هنر و هنرمندان تصریح کرد: حمایت‌های فرماندار برای افتتاح این دفتر موجب شد تا تلاش‌های پنج ساله ما در این شش ماه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

کوچک‌زاده عنوان داشت: امیدوار هستم مسؤولان، هنرمندان و مردم خوش ذوق دزفول از این پس به حدی در کنار این دفتر حوزه هنری باشند که دیگر شاهد تعطیلی آن حتی برای یک روز نباشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.