پریدر:تیم ملی شطرنج برای پشتوانه سازی نیاز به برنامه ریزی و بودجه برای برگزاری اردوهای بلند مدت دارد.


تیم ملی برای پشتوانه سازی نیاز به برنامه ریزی بلند مدت داردشادی پریدر در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سطح مسابقات شطرنج غرب آسیا تصریح کرد: مسابقات شطرنج قهرمانی زون 1 و 3 غرب آسیا در سطح بالایی برگزار شد و رقابت نزدیکی بین شطرنج بازان برای کسب عنوان قهرمانی برقرار بود پیش از شروع این رقابت ها چون تعداد شرکت کننده های ایرانی  پیش از سایر کشور ها بود پیش بینی می شد که بازیکنان کشورمان سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنند.

علی نسب با عنوان استاد بین المللی دست یافت

وی ادامه داد: مبینا علی نسب با کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات به عنوان استاد بین المللی دست پیدا کند. وی از شطرنج بازان موفقی است که آینده روشنی دارد و تا کنون در رقابت های مختلف جهانی و آسیایی مدال های زیادی کسب کرد که در این رقابت ها برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه مسابقات جهانی با بازیکنانی مانند خادم الشریعه و حجازی پور که در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند رقابت نزدیکی داشت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج درباره اینکه آیا شطرنج بازان کشورمان بازهم فرصت دارند سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنند عنوان کرد: فدراسیون جهانی شطرنج فرصت های زیادی در اختیار شطرنج بازان قرار داد شانس حضور در مسابقات جهانی شطرنج را به دست آوردند. مسابقات قهرمانی آسیا قهرمانی جوانان جهانی از جمله مسابقاتی است که بازیکنان می توانند سهمیه کسب کنند، همچنین 10 نفر اول رنکینگ جهانی هم در مسابقات شرکت می کنند.

شطرنج ایران در بخش بانوان پتانسیل بالایی دارد

وی در پاسخ به این سوال که شرایط فعلی شطرنج بانوان ایران در چه سطحی قرار دارد بیان کرد: شطرنج ایران در بخش بانوان از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است به ویژه  در بخش نوجوانان و جوانان طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت های زیادی بودیم که در مسابقات مختلف جهانی مدال آوری کردند.برای اینکه روند رو به رشد شطرنج ایران همچنان ادامه داشته باشد نیاز به برنامه ریزی بلند مدت است تا در هر دوره بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کنیم.

تیم ملی برای پشتوانه سازی نیاز به بودجه دارد

وی در ادامه افزود: تیم ملی برای پشتوانه سازی نیاز به بودجه زیادی دارد تا اردوهای بلند مدتی را برای شطرنج بازان برگزار کند. در حال حاضر بازیکنانی که اکنون در مسابقات آسیایی و جهانی مدال کسب می کنند، نتیجه برنامه ریزی هایی است که سال های گذشته صورت گرفته است و ما نیز برای اینکه این روند را ادامه دهیم باید برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشیم و اردو های متمرکزی برای شطرنج بازان در نظر بگیریم.متاسفانه در شرایط فعلی به دلیل مشکلاتی که فدراسیون برای برگزاری مسابقات قهرمانی زنان درگیر شد برخی برنامه با تاخیر روبه رو شد اما به زودی این مشکل برطرف می شود.

وزیر ورزش قول داد از فدراسیون حمایت همه جانبه می کند

پریدر درپاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان مطالبات فدراسیون جهانی را بابت برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان پرداخت کرد یا خیر تصریح کرد: مبلغ اندکی از این مسابقات باقی مانده بود که قرار شد در سه مرحله پرداخت شود. روز گذشته که آقازاداه معاون پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه مسابقات غرب حضور داشت، گفت وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون شطرنج برای حل این مشکل حمایت همه جانبه خواهد کرد تا فدراسیون با مشکلات دیگر مواجه نشود. مسابقات شطرنج قهرمانی جهانی رویدادی است که به سادگی به هر کشوری  داده نمی شود بنابراین وقتی فدراسیون جهانی میزبانی چنین مسابقاتی را به کشورمان می دهد مسئولان نیز باید حمایت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

قهرمانی شطرنج بازان ایرانی پشی بینی شده بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار