فدراسیون شطرنج ایران به دلیل اهمال در پرداخت فسط اول بدهی به فدراسیون جهانی دوباره در آستانه تعلیق قرار دارد.

خبری از پرداخت قسط اول به فدراسیون جهانی شطرنج نیستبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوانفدراسیون شطرنج ایران پس از اینکه مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان را میزبانی کرد با مشکلات و حاشیه های زیادی رو به رو شد که یکی از مهم ترین این موضوعات تامین هزینه های این مسابقات بود که حدود 450 هزار دلار برآورد شد که این مبلغ فقط برای جوایز مسابقات و هزینه های برگزاری آن بود اما حدود 180 هزار دلار باید به عنوان حق فیده باید به فدراسیون جهانی پرداخت می شد که فدراسیون برای تامین آن با مشکل مواجه شد.

 بنابراین فدراسیون جهانی شطرنج برای اینکه فدراسیون ایران را مجاب به پرداخت این مطالبات کند شطرنج کشورمان را تهدید به تعلیق کرد که مسئولان فدراسیون موفق شدند مهلت 2 هفته این برای تامین هزینه بگیرند اما بازهم نتواستند مبلغ مورد نیاز را تامین کنند و با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان طرف قرارداد فدراسیون جهانی شطرنج بود تلاش چندانی برای تامین مبلغ باقیمانده نکرد.

 فدراسیون جهانی تا آستانه تعلیق پیش رفت

 بد قولی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون شطرنج در پرداخت مطالبات فیده تا جایی پیش رفت که فدراسیون جهانی شطرنج یک بار تعلیق رسمی فدراسیون ایران را بر روی سایت خود قرار داد اما با رایزنی هایی که صورت گرفت سایه تعلیق از فدراسیون ایران برداشته شد و این موضوع زنگ هشداری برای مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون شطرنج شد تا سریع تر پیگیر تامین باقی مانده هزینه های مسابقات قهرمانی زنان جهان باشند.

  پس از بروز این اتفاقات داورزنی که جایگزین سجادی در وزارت ورزش و جوانان شده بود انتقاد تندی به مسئولان فدراسیون وارد کرد مبنی براینکه مدیریت درستی در برگزاری این مسابقات صورت نگرفته است.

 عقد قرار داد وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون جهانی

 بدهی فدراسیون شطرنج بابت برگزاری مسابقات قهرمانی زنان جهان حدود 180 هزار دلار بود که طبق توافقاتی که با فدارسیون جهانی صورت گرفت قرار شد این مطالبات در سه مرحله پرداخت شود و براساس قرار دادی که پیش از شروع مسابقات با فدراسیون جهانی شطرنج بسته شد وزارت ورزش و جوانان ملزم به تامین هزینه مسابقات است.

 در حال حاضر زمان پرداخت اولین قسط به فدراسیون جهانی شطرنج فرا رسیده است که حدود 60هزار دلار آن باید به حساب فیده واریز شود اما تاکنون هنوز هیچ خبری از پرداخت مطالبات  به فدراسیون جهانی نشده است.

 وزارت ورزش باید قسط اول را پرداخت کند

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج درباره اینکه آیا قسط اول قهرمانی زنان جهان به فدراسیون جهانی پرداخت شد یا نه تصریح کرد: طی جلساتی که با داورزنی داشتیم قرار شد وزارت ورزش در این زمینه به فدراسیون کمک کند و قسط اول فدراسیون جهانی را واریز شود.

 وی افزود: فدراسیون توانایی تامین این مبلغ را ندارد و پیش از شروع مسابقات هم گفته بودیم که تامین هزینه مسابقات در توان فدراسیون نیست. فدراسیون با کمک اسپانسر هایی که فراهم کرده بود و طبق قرارد حدود 900 میلیون از مبلغ مورد نیاز را تامین کرد اما هزینه مسابقات بیش از این بود.

 وی در پاسخ به این سوال که قسط اول فدراسیون جهانی چه زمانی پرداخت می شود بیان کرد: داورزنی به ما قول داد که وزارت ورزش و جوانان هزینه های باقیمانده را تقبل کند و در حال حاضر از پرداخت قسط اول به فدراسیون جهانی شطرنج اطلاع ندارم. اما به هر نحوی قسط باید پرداخت شود چون در غیر این صورت مشکل به وجود خواهد آمد.

 انتهای پیام/

فدراسیون شطرنج در آستانه تعلیق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار