از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ نفر از متخلفین و متجاوزین به اراضی ملی با تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به جرم ارتکابی به دادسرا تربت جام معرفی شدند.

رضا زارع رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری تربت جام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد گفت: افراد دلسوز طبیعت با ارائه اطلاعات به موقع و نقش مفید و قابل توجه آنان در اطلاع رسانی موجب شد متخلفین و متجاوزین به اراضی ملی منطقه تربت جام تا شناسایی و تحویل مقام قضایی شوند.

وی افزود در راستای حفظ و حراست عرصه‌های جنگلی و مرتعی و جبران بخشی از خسارت ناشی از بلا‌های طبیعی بیش از ۴۰ هزار هکتاز از مراتع شهرستان زیر پوشش بیمه قار گرفتند که گام مهمی در راستای ایجاد حاشیه امن غذایی در تعلیف دام‌های منطقه ایجاد می‌کند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری تربت جام با اشاره به وسعت منطقه و کمبود‌ها این اداره گفت: بضاعت منابع طبیعی در مقابله با بحران محدود و کم است و تعداد نیرو‌ها کم می‌باشد که برای مقابله با بحران‌ها و مشکلات کافی نبوده و اگر حضور نیرو‌های دواطلب نباشد مسائل قابل حل نیست.

زارع افزود: در شهرستان تربت جام بیش از ۴۰ نقطه بحرانی را شناسایی کردیم که لازم است نسبت به آموزش مردم با همکاری دهیاران و بخشداران برای مقابله با بحران گروه پیش رو آموزش بدهیم تا با آمادگی کامل در کمترین زمان محل بحران حاضر شوند.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی خاطر نشان کرد: منابع طبیعی به دودسته کلی تجدید پذیر و غیر تجدید تقسیم بندی می‌شود که حفظ این منابع برای حیات بشر خیلی مهم است.

رئیس منابع طبیعی تربت جام گفت: همیشه سود جویان که با داشتن واسطه‌های قصد دور زدن قانون را دارند مشکلاتی را برای منابع طبیعی ایجاد کرده اند که این سازمان به وظیفه خود عمل خواهد کرد و تسلیم زیادخواهی‌ها نشده است.

زارع با اشاره به هماهنگی با دادستان و ظابطین قضایی افزود: گروه گشت این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به طور مداوم از عرصه‌های ملی حفظ و حراست می‌کند و این سازمان با تمام توان به حفظ این مهم پرداخته و لازم است مسئولان نگاه بیشتری به امور داشته باشند.

انتهای پیام//س. ج.


بیش از ۴۰ هزار هکتاز از مراتع تربت جام زیر پوشش بیمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.