فدراسیون جهانی فوتبال ، عضویت فدراسیون‌ فوتبال سودان در این نهاد را به خاطر دخالت‌های دولتی ،به حالت تعلیق درآورد.

  به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با انتشار نامه ای که به امضای فاطمیا سامورا، دبیر کل این نهاد بین المللی رسیده، عضویت اتحادیه سودان در فیفا را به خاطر دخالت‌های دولتمردان این کشور در امور فوتبالی، به حالت تعلیق در آورد.

در این نامه که خطاب به مجدی شمس الدین دبیر اتحادیه فوتبال سودان نوشته شده، آمده است: "ما موظف هستیم به شما اطلاع دهیم که به موجب تصمیم دفتر شورای فیفا ، فدراسیون فوتبال سودان معلق شده است."


این نامه همچنین به وضوح بیان می کند که تعلیق به این معنی است که سودان تمام حقوق عضویت خود را که در ماده 13 مجوزهای فیفا تعریف شده است، از دست می دهد.

این نامه می افزاید،نمایندگان و تیم های باشگاه فوتبال سودان دیگر نمی توانند در مسابقات بین المللی شرکت کنند تا زمانی که تعلیق لغو شود.
فیفا اعلام کرد، تعلیق تنها زمانی لغو می شود که حکم تاریخ 2 ژوئن 2017 معاون وزارت دادگستری بی اثر و غیرقانونی اعلام شود و هیئت مدیره اتحادیه فوتبال سودان و رئیس فدراسیون، دکتر موتاسیم غفار سر الخاتم به سمت خود بازگردانده شوند."


گفتنی است، در سودان دو گروه داعیه ریاست بر فوتبال این کشور را دارند اما فیفا فقط موتاسیم غفار سر الخاتم را به رسمیت می شناسد.
در ماه آوریل در حالی که فیفا اعلام کرده بود انتخابات ریاست فدراسیون 6 ماه به تعویق بیفتد، سودان بدون توجه به هشدارها با برگزاری انتخابات عبدالرحمن سرالخاتم را جایگزین موتاسیم غفار کرد و روز 2 ژوئن، با فشار دولت موتاسیم فدراسیون فوتبال را ترک کرد.

روز 27 ژوئن فیفا با ارسال نامه ای،به اتحادیه فوتبال سودان تا روز 30 ژوئن به مهلت داده بود،اوضاع را به شکل سابق برگرداند.
جمعه گذشته دو گروه رقیب در سودان و وزارت جوانان و ورزش با هم ملاقات کرد، اما نتوانستند خواسته های فیفا را برآورده کنند تا برای فیفا چاره ای جز تعلیق سودان باقی نماند.


انتهای پیام/

فوتبال سودان تعلیق شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار