نماینده عراقی: آنچه در شهر موصل رخ داد، شبیه زلزله است

نماینده مجلس عراق با اشاره به اقدامات گروه داعش گفت 80 درصد از بخش غربی موصل ویران شده است و تروریست‌ها 700 خودروی بمبگذاری شده را در این منطقه منفجر کرده‌اند.

نماینده عراقی: آنچه در شهر موصل رخ داد، شبیه زلزله استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  الحدث،  نایف الشمری، نماینده مجلس عراق، اعلام کرد گروه تروریستی داعش بیش از هفتصد دستگاه خودروی بمبگذاری شده را در بخش غربی شهر موصل منفجر کرده است. 

وی در مصاحبه با شبکه الحدث گفت: داعش با منفجر کردن بیش از هفتصد دستگاه خودروی بمبگذاری شده در بخش غربی موصل، این منطقه را به طور کامل ویران کرده است.

نماینده مجلس عراق افزود: آنچه در شهر موصل و به طور مشخص بخش غربی آن رخ داد، شبیه زلزله است و هشتاد درصد از این منطقه ویران شده است. بیمارستان‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب و خانه‌های مردم بر سر آن‌ها به علت استفاده گروه تروریستی داعش از بیش از هفتصد خودروی بمبگذاری شده، خراب شده است. من پیش‌بینی می‌کنم بازسازی شهر موصل و بازگرداندن آن به شرایط گذشته به بیش از پنجاه میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. بیمارستان‌ها، پل‌ها و دانشگاه‌ها در موصل به طور کامل ویران شده است.

الشمری خاطرنشان کرد: داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرد. تک‌تیراندازان داعش، غیرنظامیانی را که برای خروج از مناطق تحت کنترل این گروه تلاش کنند، هدف قرار می‌دهند. سه روز پیش، شش عامل انتحاری زن از تروریست‌های داعش خود را در میان آوارگان از جمله زنان و کودکان منفجر کردند. آخرین عامل انتحاری زن که خود را در بخش قدیمی موصل منفجر کرد، تبعه تونس بود. بقیه عاملان انتحاری داعش از اتباع دیگر کشور‌ها هستند. از نظر نظامی، موصل به طور کامل سقوط کرده است.

وی افزود: یگان‌های عراقی که در نبرد‌ها در مناطق شهری شرکت می‌کنند، آموزش‌دیده هستند و با کمترین تلفات در میان غیرنظامیان، تروریست‌ها را ریشه‌کن می‌کنند. اعلام پیروزی نهایی در موصل به زودی صورت خواهد گرفت. آنچه سازمان ملل درباره هزینه یک میلیارد دلاری بازسازی موصل می‌گوید، فقط برای آواربرداری کافی است. باید ائتلاف بین‌المللی برای بازسازی این شهر هم تشکیل شود. شهروندان چگونه می‌توانند به موصل بازگردند در شرایطی که خانه‌هایشان ویران شده است. آوارگان موصل در داخل چادر‌ها با توجه به گرمای شدید هوا، شرایط بسیار دشواری دارند.

انتهای پیام/

نماینده مجلس عراق: داعش 700 خودروی بمب‌گذاری شده را در غرب موصل منفجر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۶
وقتی داعشیا یه شهر رو اینطوری بصورت کامل تصرف کردن دیگه امیدی به این شهر نیست و این دیوونه ها تا زمین سوخته تحویل ندن نمیرن و نظامیا باس صاف کنن وبرن جلو نه اینکه برا یه مشت کل خرابه سربازارو به کشتن بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
خب شما که میبینید اینا اینجورین و شهر رو نمیشه نجات داد خب شهر رو صاف کنین و برین جلو اینجوری تله انفجاریم باقی نمیمونه نظامیو غیرنظامیو به کشتن بده
آخرین اخبار