بخشدار شهداد گفت: بعد از عید سعید فطر و همزمان با وزش بادهای 120 روزه دمای این منطقه به 42 درجه سانتیگراد کاهش یافت.

کاهش دمای شهداد با وزش بادهای 120 روزهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد حسین یزدانپناه  با بیان اینکه مرکز شهر کرمان با شهر شهداد 10 درجه اختلاف دما دارد گفت: در حال حاضر دمای نقاط مختلف این منطقه بین 40 تا 43 درجه سانتیگراد متغیر است و هر چقدر از شهر شهداد به سمت بیابان لوت برویم با افزایش دما مواجه می شویم.


وی با اشاره به گرمای مناطق بیابانی خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات ثبت دما در این منطقه وجود ندارد لذا برخی گردشگران که به کویر می روند، دمای ثبت شده در خودروی خود را دمای شهداد عنوان می کنند در حالی که دمای شهداد 43 درجه سانتی گراد و قابل تحمل است.


وی با بیان اینکه باید بپذیریم مناطق کویری و بیابانی اقلیمی گرم و خشک دارند تصریح کرد: در حال حاضر وزش باد، گرمای این منطقه را قابل تحمل کرده و موضوع کاهش ساعت کار ادارات نیز منتفی شده است.


وی با بیان اینکه در گذشته تکنولوژِی محدود بود و بیشتر مردم مناطق بیابانی در فصل گرما به مناطق خوش آب و هوا مهاجرت می کردند اضافه کرد: امروز امکانات سرمایشی در دسترس مردم قرار دارد اما با این وجود به واسطه کوتاه بودن مسافت شهداد تا شهر کرمان برخی از مردم ترجیح می دهند در فصل گرما به کرمان مهاجرت کنند.


بخش شهداد در 90 کیلومتری کرمان و دروازه ورود به بیابان لوت قرار دارد و محوطه های باستانی، کلوت های شهداد و طبیعت بکر و پوشش منحصر بفرد گیاهی به عنوان یکی از جاذبه های منطقه به شمار می رود.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار