در مراسمی امروز با حضور رئیس مرکز داوری اتاق تعاون ایران و جمعی از مسئولان؛ مرکز داوری اتاق تعاون استان بطور رسمی افتتاح شد.

مرکز داوری اتاق تعاون سیستان و بلوچستان افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ محمد رنجبر رئیس مرکز داوری اتاق تعاون ایران در آیین گشایش رسمی مرکز داوری اتاق تعاون استان گفت: کار مراکز داوری اتاق های تعاون؛ حل و فصل اختلافات بین تعاونی ها اعم از اختلاف تعاونی ها با یکدیگر و یا با افراد حقیقی است.

رنجبر افزود: آرای داوران در این مراکز معادل آرای دادگاه است و در صورتی که اختلافی بین تعاونی ها باشد و این مراکز به آن ورود کنند دیگر مراجع قضایی برای حل آن وارد نمی شوند.

رئیس مرکز داوری اتاق تعاون کشور با بیان اینکه داوران دفاتر داوری از بین قضات بازنشسته ، وکلای دادگستری و تعاونگران مسلط به داوری انتخاب شده اند گفت: سال گذشته 13 هزار پرونده اختلاف تعاونی ها در دفاتر داوری سراسر کشور رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.
وی از طراحی نرم افزار جامع مراکز داوری ایران به منظور تبادل و اشتراک اطلاعات و ارتباط مراکز داوری اتاق‌ها خبر داد و افزود: این طرح تا چند ماه آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

رنجبر گفت: کار تدوین آیین دادرسی داوری که بصورت پیشنهادی در اختیار استان ها قرار گرفته است؛ پس از جمع بندی پیشنهادات نهایی و بعنوان یک شیوه نامه عملی برگرفته از تمامی مستندات و منابع داوری به تصویب خواهد رسید.

رئیس مرکز داوری اتاق تعاون کشور همچنین افزود: برگزاری دوره آموزشی برای دفاتر داوری سراسر کشور در اواخر ماه جاری و تجلیل از داوران نمونه کشور در هفته تعاون از برنامه های مهم پیش روی مرکز داوری اتاق تعاون ایران است.

اله نظر شه بخش معاون امور تعاون اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم افتتاح این مرکز را اقدامی ارزشمند در مسیر خدمت رسانی به جامعه هدف و همینطور کاهش مراجعات به مراجع قضایی بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسئله داوری بین شرکت های تعاونی صراحتا در اساسنامه آنها قید شده؛ نیاز است تا رسیدگی به امر داوری در حوزه تخصصی و مراجع تخصصی نظیر این مرکز صورت گیرد.

طاهری رییس اتاق تعاون استان هم گفت: مرکز داوری اتاق تعاون استان از هفت ماه قبل بصورت آزمایشی در زاهدان راه اندازی شد که در طی این مدت بیش از 100 جلسه رسیدگی برگزار و برای 16 تعاونی پرونده تشکیل داده شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار