به‌زودی دستگاه تشخیص انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان نصب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حمید روشن‌روان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: با به‌کارگیری این دستگاه امکان تعیین مسیر خطوط لوله آب در زیرزمین و شناسایی انشعابات غیرمجاز آب با دستگاه الکترومغناطیس فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه شناسایی لوله‌های آب مدفون توسط روش‌های غیر مخرب از چالش‌هایی است که مهندسان تأسیسات آب و فاضلاب همواره با آن مواجه‌اند، افزود: با به‌کارگیری این طرح امکان تعیین مسیر خطوط لوله آب در زیرزمین و شناسایی انشعابات غیرمجاز آب با دستگاه الکترومغناطیس در سطح روستاهای استان فراهم می‌شود.

روشن‌روان اظهار داشت: به‌منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از حفاری، روش‌های غیرمخرب موردتوجه بسیاری از مهندسان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شناسایی انشعابات غیرمجاز که توسط عده‌ای از مردم مورداستفاده قرار می‌گیرد و روش‌های معمول برای به‌روز کردن نقشه‌ها، شناسایی انشعابات غیرمجاز، مشخص کردن محل تأسیسات مدفون و غیره نیازمند تخریب زمین و حفاری است اما در روش‌های غیر مخرب، بدون نیاز به حفاری، نسبت به آشکارسازی تأسیسات و شناسایی آن‌ها اقدام می‌شود.

روشن‌روان افزود: دستگاه الکترومغناطیس خریداری‌شده توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، می‌تواند همانند لوله یاب آب عمل کند و برای تعیین مسیر خطوط لوله آب، شناسایی انشعابات غیرمجاز آب و تغییر مسیر خطوط لوله آب در زیرزمین استفاده شود.

وی گفت: با به‌کارگیری این دستگاه در امور خدمات مشترکین شرکت، دیگر متخلفان استفاده از انشعابات غیرمجاز، راه گریزی ندارند.

انتهای پیام/آ

نصب دستگاه تشخیص انشعاب غیر مجاز در راستای شناسایی انشعابات غیر مجاز آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.