14 هزار و 373 نفر در آزمون سراسری امسال استان یزد رقابت می کنند.

میرحسینی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت : صبح امروز پنج شنبه آزمون داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی و بعد از ظهر پنج شنبه آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار می شود .

میرحسینی افزود: امروز مجموعا در صبح 3337 نفر در گروه علوم ریاضی وانسانی وبعد از ظهر هم در گروه هنر با حضور 713 نفر با هم رقابت می کنند.

وی افزود:همچنین آزمون گروه علوم تجربی صبح روز جمعه با حضور 2321 زن و1693 نفر مرد در بعد از ظهر روز جمعه برگزار خواهد شد .

وی گفت : در مجموع درسطح کشور 930 هزار و 203 نفر داوطلب آزمون سراسری سال 96 هستند که از این تعداد داوطلب تعداد 14 هزار و 373 نفر مربوط به استان یزد است .

وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 60 درصد دواطلبان زن و 40 درصد مرد ولی در استان یزد از مجموع داوطلبان کنکور امسال 57 درصد مرد و 43 درصد زن هستند .

میرحسینی افزود: از مجموع داوطلبان کنکور امسال 60 درصد در گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت می پردازند .

میر حسینی از داوطلبان خواست یکساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه امتحانی حاضر باشند .

وی افزود : آن دسته از داوطلبانی که در کارت ورود به جلسه امتحان خود با مشکلی مواجه شده اند می توانند از امروز به باجه های رفع نقص در یزد به دانشگاه یزد و در سایر شهرستانها در مکانهای تعیین شده مراجعه و نسبت به رفع اشکال در کارت ورود به جلسه امتحان خود اقدام کنند .

نتایج اولیه این آزمون نیمه اول مرداد ماه اعلام خواهد شد .

آزمون سراسری دانشگاهها و مراکز اموزش عالی سال 96 همزمان با سراسر کشور امروز پنج شنبه و فردا جمعه پانزدهم و شانزدهم تیرماه در استان برگزار می شود.
انتهای پیام/ ی

 رقابت داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار