در نتیجه عملیات گسترده نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در بخش‌هایی از ولایت قندوز، چند فرمانده کلیدی طالبان به شمول دو فرمانده تاجیکستانی این گروه کشته شده اند.

دو فرمانده تاجیکستانی طالبان در قندوز کشته شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر مطبوعایت پولیس در زون شمال شرق افغانستان امروز چهارشنبه ( ۱۴ سرطان) با نشرخبرنامه‌ای گفته است که عملیات مشترک نیروهای امنیتی در روستاهای جات دمشاخ ازبکیه، دمشاخ لقی‌های تلوکه مرکز قندوز و روستای امرخیل ولسوالی چهاردره این ولایت به شدت جریان دارد.
در خبرنامه آمده است که در نتیجه این عملیات در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ طالب کشته و ۱۷ طالب دیگر زخمی شده اند.
خبرنامه افزوده:" در این عملیات ها ۲۱ تن هراس افگن بشمول چند تن از قوماندانان این گروه بنام های قاری حسن قوماندان قطعه سرخ طالبان درکندز، قاری منصور و حکمت الله تبعه تاجیکستان کشته شده و ۱۷ تن دیگرشان بشمول قاری امیر زخمی شده اند ".
در نتیجه این عملیات‌ها یک‌عراده واسطه رنجر، یکعراده سراچه، چهارعراده موترسایکل همراه با یک ضرب هاوان SPG۹ دشمن درساحات تلوکه در حمله هوایی و توپچی نیروهای امنیتی کاملات تخریب شده است.
این گفته ها در حالی مطرح می شود که سه روزقبل مخالفان مسلح دولت حملات شان را بالای نیروهای امنیتی درساحات تلوکه آغاز نموده بودند که با مقاومت شدید وحملات باالمقابل نیروهای امنیتی روبرو شده اند واکنون عملیات مشترک نیروهای امنیتی برضد جنگجویان طالب در ساحات تلوکه و روستای امرخیل ولسوالی چهاردره ولایت قندوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.