وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: یک گروه 18 نفری جنگجویان طالبان در ولایت ارزگان پس از کشتن فرمانده‌شان خودشان را به نیروهای پلیس ملی تسلیم کردند.

جنگجویان طالب در ارزگان، فرمانده‌شان را کشتند و خودشان به نیروهای امنیتی تسلیم شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور داخله با نشرخبرنامه ای گفته است که این گروه ۱۸ نفری طالبان بعد از کشتن فرمانده شان در روستای توخی ولسوالی دهراود ولایت ارزگان به نیروهای پلیس ملی تسلیم شده اند.

در خبرنامه آمده است که این گروه در گذشته در ولسوالی دهراود ولایت ارزگان مصروف فعالیت های ضد دولتی بودند و در هنگام تسلیم شدن به نیروهای پولیس ملی تعهد کردند که برای صلح و یک زندگی صلح آمیز و همکاری با نیروهای امنیتی کشور تلاش خواهند کرد.

خبرنامه همچنان افزوده، ۱۱ تن از جنگجویان وابسته به هراس افگنان در ولایت فراه نیز دست از مخالفت مسلحانه علیه مردم و نظام افغانستان برداشته وبه نیروهای پولیس ملی تسلیم شده اند.

این افراد در گذشته در گروه تروریستی ملا عبدالحمید ولسوال نام نهاد هراس افگنان طالب برای ولسوالی بالابلوک ولایت فراه فعالیت می کردند.

این گروه، ۱۱ میل سلاح و مقدار مهمات را در هنگام تسلیمی به نیروهای پولیس ملی تحویل داده اند.

وزارت امور داخله تاکید کرده که تسلیم شدن این گروها به دولت، تاثیر خوبی بر و ضعیت امنیتی خواهد گذاشت وثابت می سازد که دوام مخالفت مسلحانه در برابر نیروهای امنیتی و مردم افغانستان باطل بوده واین افراد تعهد کردن که دیگر فریب بیگانه گان را نخواهند خورد.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.