سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت گفت: ايران به صنعت سینمايى بدون دخانيات نياز دارد، اينكه بگوييم قهرمان بد فيلم سيگار مى كشد درست نيست و تبليغ سيگار محسوب مى شود.

هنرمندان نباید سیگار را تبلیغ و ترویج کنندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرام رفیعی فر، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت  در همایش  مبارزه با دخانیات که امروز در این وزارتخانه‌ برگزار شد، اظهار کرد: از ١٠ كارگر در مزرعه توتون هفت نفر زن هستند که از كشنده ترين سم براى كشت استفاده مى شود.

وی با بیان اینکه 1.3 ميليون كودك كار در مزارع توتون كار مى كنند ،مطرح کرد:كمپين " به دخانيات نه بگوييد" از مهرماه در مدارس و دانشگاه ها با همكارى ٢٠٠ هزار دانش آموز، ٢ ميليون و ٧٠٠ هزار خانم خانه دار و ٢٥٠ هزار دانشجو آغاز مى شود.

رفیعی فر افزود: ايران به صنعت سینمايى بدون دخانيات نياز دارد، اينكه بگوييم قهرمان بد فيلم سيگار مى كشد درست نيست و تبليغ سيگار محسوب مى شود، از چهره هاى محبوب و مشهور مى خواهيم جلوى چشم مردم و خانواده ها سيگار نكشند.

 سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت با اشاره به اینکه در كشور ما سيگار را در بخش لوكس و شيك سوپرماركت ها قرار مى دهند،گفت: اينكه هنرمند مشهور در نشست مطبوعاتى سيگار مى كشد و مى گويد اين كه ترياك نيست، تاسف آور است.

رئيس اداره بهداشت محيط وزات بهداشت با اشاره به وجود قارچ در تنباکوهای معطر، گفت: بنزن سرطان زاترين ماده شناخته شده در دنيا در تنباكوهاى معطر وجود دارد.

رفيعى فر خطاب به افراد سيگارى عنوان كرد: سيگارى كه شما مى كشيد حاصل استثمار كودكان كار و زنان مظلوم و قربانى در كشورهايى است كه توتون در آنها كشت مى شود به ما كمك كنيد تا به دخانيات نه بگوييم و هيچ كودك کمتر از ١٨ سالی شاهد صحنه سيگار كشيدن پدر، مادر، اعضاى خانواده، ورزشكاران، هنرمندان، قهرمانان و چهره هاى محبوب و مشهور نباشد.

انتهای پیام/

1.3 ميليون كودك كار در مزارع توتون كار مى كنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۶:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اتفاقا جذابیت هنرمند و افراد مشهور به سیگار کشیدن شان است
آخرین اخبار