مسجدی هشدار داد؛

2 میلیون جوان معتاد در کشور وجود دارد

دبیرکل جمعیت مبارزه با اشاره به ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار جوان معتاد در کشور گفت: دروازه ورود به اعتیاد، دخانیات و قلیان است و در این زمینه باید فعالیت فرهنگى کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا مسجدى دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات و متخصص ریه در همایش هفته جهانى مبارزه با دخانیات که از صبح امروز در وزارت بهداشت در حال برگزارى است، گفت: ١٢ سال طول کشید در چهار دولت طرح پاد را اجرا کنیم و امروزشاهد اجراى برنامه پادیاران بودیم.

وى افزود: طرح پادیار را از سال گذشته در مدرسه دخترانه و پسرانه اى در ورامین اجرایی کردیم و امیدواریم روزى این پادیاران از موفقیت در مبارزه با دخانیات سخن بگویند.

مسجدى با بیان اینکه بین ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار تا ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار جوان معتاد در کشور وجود دارند، عنوان کرد: وجود این تعداد جوان معتاد در کشور دردناک است، دروازه ورود به اعتیاد، دخانیات و قلیان است که در این زمینه باید فعالیت فرهنگى کنیم.

وى با بیان اینکه نفوذ فرهنگى یکى از راهکار‌ها براى آسیب به مردم ایران است، افزود: سیاستمداران آمریکا بیان مى کنند که با سیگار و قلیان دختران و زنان ایرانى را سیگارى کنید.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ضمن انتقاد از راه اندازى یک شرکت دخانى در اشتهارد گفت: شرکت برت (امریکن بریتیش توباکو) را معاون وزیر صنعت افتتاح کرده و من خدمت مقام معظم رهبرى نامه اى فرستادم و در آن این موضوع را با عکس افتتاحیه معاون وزیر مطرح کردم.

مسجدى بیان کرد: پس از برجام و برداشته شدن تحریم‌ها ژاپنی تصمیم گرفتند در ایران سرمایه گذارى کنند، اما به جاى اتومبیل سازى شرکت جى تى آى کارخانه سیگار را راه اندازى کرد.

وی با طرح این سوال که دانایی و همفکرى در کشور ما کجاست؟ گفت: نه تنها مالیات را اضافه نکردند بلکه بند ٨ قانون را حذف کردند، مالیات بالا نرفت، اما قیمت سیگار بالا رفت.

 دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات عنوان کرد: اگر طبق قانون از سال ٨٥ تاکنون هر سال ١٠ درصد مالیات افزایش پیدا می‌کرد، مالیات به صد درصد مى رسید.

وى ادامه داد: اگر وزارت صنعت به بهانه حمایت از تولید، یک کمپانى ژاپنی و آمریکایی دخانیات را حمایت کرده و همین طور لجام گسیخته ادامه دهد به جایی نمى رسیم و از دست وزارت بهداشت به تنهایى موفق نمى شود.

مسجدى یادآور شد: روزى ١٠ میلیارد خرج سیگار مى شود و تفریح خانواده‌ها و زن‌ها درپارک‌ها امروز قلیان شده است، باید همتى کرد قوه قضائیه همکارى کند، زیرا قانون ما قانون خوبى است، اما به آن عمل نمى شود ما ناامید نیستیم جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات بر روى نوجوانان و جوانان کار مى کند و با دستگاه حاکمیت نیاز همکارى مى کند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار