مدیرعامل پتروشیمی کارون از بازگشت به مدار تولید واحدMDI فاز دوم این مجتمع با تکیه بر توان و تخصص نیروهای داخلی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: واحدMDI فاز دوم این مجتمع با تکیه بر توان و تخصص نیروهای داخلی مجددا در مدار تولید قرار گرفت و با ظرفیت 40 هزار تن در سال موفق به دستیابی به تولید پایدار در این واحد شد.

وی بیان داشت: فاز 2 پتروشیمی کارون، بهمن ماه سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری و سرمایه گذاری 230 میلیون یوریی و اشتغال مستقیم 500 نفر به بهره برداری رسید، تولید MDI محصول نهایی فاز2 محسوب می شود اگرچه تولید به صورت ناپایدار برقرار بود و تولیدات آزمایشی مختلف نیز محقق شد.


مدیر عامل پتروشیمی کارون گفت :این واحد از پتروشیمی کارون نیز همانند هر کارخانه ای دیگری که در ابتدای تولید محصول خود دچار نوسان می شود، افت و خیزهایی را تجربه کرد، ولی سال جدید با اقدامات کارکنان این پتروشیمی در بخش های مختلف، مشکلات طراحی و فنی این واحد برطرف شد و مجدد در مدار تولید قرار گرفت.


وی افزود:پتروشیمی کارون تا سال 93 تحت لیسانس شرکت chemature سوئد بود و به دلیل شدت تحریم ها این شرکت سوئدی اقدام به واگذاری سهام خود به پتروشیمی بندرامام کرد و هم اکنون 98.5 درصد این شرکت به پتروشیمی بندرامام تعلق دارد.


صدیقی زاده اضافه کرد:اگرچه جدایی شرکت سوئدی، این مجتمع را با مشکلات فنی و طراحی در واحد MDI فاز 2 مجتمع مواجه کرد، این مجتمع با تکیه بر توان داخلی، تلاش نیروهای متخصص و حمایت پتروشیمی بندرامام، توانست با رفع کامل مشکلات فنی و طراحی در تمامی مراحل راه اندازی، به تولید پایدار برسد.


مدیرعامل پتروشیمی کارون در خصوص عرضه محصولات واحد MDI این مجتمع به بازار مصرف، گفت:محصول این واحد که شامل 9 گرید مختلف می شود، به طور متناوب از طریق بورس و بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد .


صدیقی زاده ادامه داد: از مجموع تولیدات این شرکت، سه گرید اصلی به طور مداوم تولید می شود و 6 گرید دیگر تحت عنوان سفارشی ساخت در صورت نیاز مشتری تولید شده و در پروسه تولید MDI، 4 محصول دیگر(آنیلین ، نیتروبنزن ، PMA ، PMI )نیز تولید می شود ،


وی در پایان سخنانش با تشریح مصارف محصول MDI پتروشیمی کارون، گفت:این تولیدات در صنعت خودروسازی، صندلی و مبلمان، ساندویچ پانل و زیره کفش استفاده می شود.


انتهای پیام/م

عرضه محصولات از طریق بورس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.