معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: موفقیت و توسعه طرح ها و ایده های علمی با هماهنگی صنعت و دانشگاه ممکن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد صادق بیجندی معاون جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه موفقیت و توسعه طرح ها و ایده های علمی با هماهنگی صنعت و دانشگاه ممکن است،گفت: تا کنون دانشگاه و صنعت هرکدام راه خود را رفته اند و از ظرفیت‌های دانشگاه در صنعت استفاده نمی‌شود.

بیجندی گفت: بیش از ۹۰ درصد پژوهش‌ها در جهاد دانشگاهی به محصول نهائی تبدیل شده و این نشان از کارآمدی این نهاد انقلابی دارد.


وی افزود: نداشتن نگاه تجاری به تولیدات علمی امروز باعث عقب ماندگی صنعت به روز شده در حالی که اتحاد و هماهنگی دانشگاه و صنعتی می تواند این مشکلات را رفع کند.


بیجندی ادامه داد: با تزریق پول و اعتبار نه ایده‌های تاثیرگذار تولید می شود و اگر مدیریت هزینه داشته باشیم به مراتب موفق خواهیم شد.


وی افزود: تجاری سازی یک عبارت نیست بلکه نیازمند تامین زیرساخت است و تا زمانی که زیر ساخت های این مهم تامین نشود نمی توانیم موفق باشیم.


بیجتدی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به ارائه کننده های طرح ها و ایده های مختلف نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد در حالی که می تواند با فراهم کردن تمامی امکانات به فکر تولید نهایی از طرح آن ها باشیم.


معاون جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه زیر ساخت ها و پتانسیل های مختلفی در کشور وجود دارد که باید از این فرصت ها به بهترین شکل استفاده کنیم و جهاد دانشگاهی از تمامی فرصت ها به بهترین شکل استفاده می کند، تصریح کرد: حوزه آب از جمله مواردی است که در بحث هوشمند سازی می توان ورود کرد و امروز در ۴ استان کشور این کار در حال انجام است.
انتهای پیام/ر

توسعه طرح ها و ایده های علمی با هماهنگی صنعت و دانشگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار