کارگردان کله آهنی گفت: شگفت‌زده شدیم که قهرمان بچه‌های ایرانی شخصیت‌های خشن هالیوودی هستند، کودکان از کارهایی که جنگ و نبرد داشته باشد استقبال بیشتری داشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سازندگان انیمیشن ایرانی کله آهنی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از استقبال چشمگیر مردم در روز اکران فیلم که باعث اکران مجدد آن در سانس ویژه شد حیرت زده بودند و کاگردان این اثر غلامرضا ملااحمدی اظهار داشت: انیمیشن ساخته شده مناسب سن کودک و نوجوان بالای 5 سال است و همه بچه‌هایی که از سالن سینما بیرون می‌آمدند از فیلم راضی بوده و ارتباط خوبی با انیمیشن برقرار کرده بودند.

وی با اشاره به استفاده از تکنیک سه بعدی در ساخت این انیمیشن افزود: تکنیک استفاده شده، تکنیک رایج مورد استفاده در دنیا است؛ البته با وجود محدودیت‌های سخت‌افزاری و علمی که در خصوص ساخت انیمیشن در ایران وجود دارد مجبور شدیم یک سری ترفندهای مخصوص به خودمان استفاده کنیم.

ملااحمدی انیمیشن در ایران را بسیار کم تجربه و نو دانست و مطرح کرد: به واسطه این تجربه کم و علمی نبودن انیمیشن در ایران، دقیقاً نمی دانی که از کجا باید شروع کنی و مجبور می شوی یک سری ترفند بزنی و یک سری تغییرات ایجاد کنی.

ملااحمدی که خود نویسنده اثر نیز هست داستان را این گونه بیان می‌کند: کله آهنی روایت یک لاپشت است که برخلاف لاکپشت‌های دیگر دارای یک سر بزرگ است که در مواقع دفاع نمی‌تواند سر خود را در لاک خود فرو کند، اما این سر بزرگ باعث نشده است که نا امید شود و از این به ظاهر نقص خود به خوبی استفاده می‌کند؛ سر بزرگ کله آهنی باعث شده تا قدرت تفکر بیشتری داشته باشد و البته همین سر بزرگ باعث افزایش قدرت او نیز شده است.

وی ادامه داد: در خصوص تکنولوژی دو دیدگاه وجود دارد، یک سری آن را کاملاً مفید دانسته اما گروه دیگر آن را خطرناک می‌دانند که در صورت عدم کنترل آن علیه خود انسان فعال می‌شود؛ در این انیمیشن دیدگاه دوم مورد توجه قرار گرفته است، کله آهنی که سعی کرده با استفاده از تکنولوژی، نقص خود را درمان کند دچار مشکلاتی می‌شود.

در بخش دیگر تهیه‌کننده اثر عرفان لولاکی با ابراز خرسندی از استقبال از فیلمش در جشنواره گفت: اکران دیروز و استقبال فوق‌العاده مردم، خستگی چهار سال را از تن‌مان بیرون کرد؛ تمام هزینه‌های فیلم شخصی بود و از هیچ ارگان و سازمانی پولی دریافت نکردیم، خوشحالیم که بخش خصوصی توانست موفقیتی این چنین کسب کند.

وی ادامه داد: در شروع کار یک ترس و بیم از احتمال موفقیت داشتیم، به خصوص اینکه حجم جنگ‌ها و داستان اثر برای کودکان سنگین شود، پیش و حین ساخت اثر کار تحقیقاتی زیادی از کودکان و بچه مدرسه‌ای‌ها داشتیم و خیلی شگفت‌زده شدیم که قهرمان بچه‌های ایرانی، شخصیت‌های خشن هالیوودی هستند، کودکان از کارهایی که جنگ و نبرد داشته باشد استقبال بیشتری داشتند.

کولاکی با اشاره به باهوش بودن بچه‌های امروز مطرح کرد: نسل سازندگان انیمیشن در ایران عوض شده و نسل جوان فعال شده است؛ شاید یک اثر انیمیشنی دیگر بیشتر نسازیم و پس از آن وارد سینمای زنده شویم اما علت ورود ما به انیمیشن این بود که آینده جلوه‌های ویژه سینمای ایران به موفقیت و پیشرفت انیمیشن بستگی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انیمیشن ایران به مانند یک انبار می‌ماند که در حال پر شدن از باروت است و در آینده‌ای نزدیک انفجار آن رخ خواهد داد؛ البته این موضوع بستگی به نوع حمایت‌ها از انیمیشن دارد که می‌تواند انفجار مثبت یا منفی رخ دهد؛ باید از انیمیشن‌سازهای جوان حمایت شود،با توجه به محدودیت‌هایی که در ارشاد وجود دارد به خوبی و راحتی نمی‌توانیم فیزیک‌سازی شخصیت‌های مؤنث را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طناز کبیری
۰۱:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۶
باعث تاسفه . ما هم باید شخصیت های اسطوره ایی بسازیم که بچه هایمان عاشق لباسها و عروسکهای شخصیت های خارجی نباشند . بقول حکیم ارد بزرگ : (مردمی که ، نام نامداران و اساطیر خویش را پاک می کنند ، فرزندانشان را بی پناه ساخته اند ، فرزندان چنین دودمانی به نامداران کشورهای دیگر دل خواهند بست. )
یک موضوع دیگه اینکه وقتی صحبت از اسطوره میشه بلافاصله همه ذهنشون میره طرف اساطیر شاهنامه . سئوال من اینه : چرا یه سری شخصیتهای مدرن ایرانی طراحی نمیشه که بچه های ما رو به خودش جذب کنه ؟!