دبیر کمیته مشترک سیاست گذاری و علوم سازمان ملل متحد گفت:اقدام های ارزنده ایران در مبارزه با پدیده گرد و غبار قابل ستایش است و امیدواریم با همکاری های سازمان ملل تداوم داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ماریم اختر شوشتار امروز در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان کشورهای شرکت کننده در کنفرانس مقابله با گرد و غبار از طرح های بیابانزدایی آران و بیدگل اظهار داشت: ما به کشورهای مختلف سفر کردیم تا ببینیم چگونه با تخریب ها و بیابانی شدن مقابله می شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح های بیابانزدایی در ایران بسیار تاثیر گذار بوده است که توانسته به بهترین نحو آثار بیابانی شدن را کنترل کند.

وی تصریح کرد: طرح های اجرا شده در ایران توانسته معیشت و درآمدزایی را در شهرهای کویری ایجاد کند و مورد استقبال جامعه محلی قرار بگیرد.

عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار خاطر نشان کرد: اقدام های ارزنده ایران در مبارزه با پدیده گرد و غبار قابل ستایش است و امیدواریم با همکاری های سازمان ملل تداوم داشته باشد.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار، چالش ها و راه حل ها ١٢ تا ١٤ تیرماه برگزار می شود.
این کنفرانس روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ، گری لوئیس هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران، نمایندگان 34 کشور که بیشترین تاثیر را از این پدیده گرفته ‌اند، در سطح وزرا و کارشناسان در تهران گشایش یافت.

در این کنفرانس سه روزه، وزرا و نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، چین، آذربایجان، بلژیک، قطر، عمان، کویت، پاکستان، ارمنستان، چاد، عراق، ترکیه، هند، اردن، کره جنوبی، اسلواکی، صربستان و آمریکا حضور دارند.

 

انتهای پیام/م

 

طرح های بیابانزدایی ایران آثار بیابانی را کنترل کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.