روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد ولیعهد جدید عربستان سعودی طرحی را علیه مخالفان خود به اجرا درآورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به اقدامات ولیعهد جدید عربستان سعودی علیه مخالفان خود و به خصوص محمد بن نایف، ولیعهد سابق پرداخت و اعلام کرد محمد بن سلمان حمله‌ای سازمان دهی شده را در چند هفته گذشته علیه مخالفان خود، از جمله فعالان و مبلغان سعودی آغاز کرده است.

طبق اعلام این روزنامه، مسئولان آمریکایی و سعودی گفته‌اند اقدام دیوان پادشاهی که با هدف مبارزه با مخالفان صورت گرفته، شامل رصد و در برخی مواقع نفوذ به حساب های برخی فعالان و وبلاگ نویسان است؛ بطوری که برخی از آنها برای انجام تحقیقات از سوی نمایندگان وزارت کشور احضار شده اند. همچنین طبق اعلام این گزارش یکی از فعالان تهدید شده است در صورتی که از فعالیت های خود دست نکشد، به زندان خواهد افتاد.

طبق اعلام مسئولانی که با این روزنامه گفتگو کرده اند، ولیعهد جدید محدودیت هایی را در رفت و آمدهای محمد بن نایف (ولیعهد پیشین عربستان) اعمال کرده است؛ همچنانکه محمد بن سلمان تمامی محافظان سابق را با محافظانی وفادار دیوان پادشاهی عوض کرده تا اطمینان یابد محمد بن نایف قدرت انجام کاری را ندارد.

وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از این منابع اعلام کرد: آنها می خواهند اطمینان یابند محمد بن نایف به دنبال برنامه ریزی برای کاری نیست.

گفتنی است، پیشتر ملک سلمان، پادشاه عربستان در فرمانی، شاهزاده محمد بن نایف را از سمت ولیعهدی، معاون نخست وزیری و وزارت کشور برکنار کرد و محمد بن سلمان ( فرزند خود را) به ولیعهدی برگزید.

همچنین دکتر عبدالسلام خاشقجی، نویسنده و پژوهشگر سعودی در لندن نیز از ضرب و شتم محمد بن نایف، ولیعهد برکنار شده‌ی سعودی به دست محافظان گارد سلطنتی پرده برداشت.

خاشقجی در حساب توییتر خود نوشت: منابع (آگاه) می گویند که محمد بن نایف از سوی محافظان گارد سلطنتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده محمد بن نایف که از ولیعهدی برکنار شده، در کاخ خود در شهر بندری جده حبس است و اجازه خروج از کشور را نیز ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۳ تير ۱۳۹۶
خودشون قبر خودشونو میکنن.انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۳ تير ۱۳۹۶
لعنت الله علی آل سعود و بزرگترش آل یهود و جده اش ملکه الیزابت و جد بزرگش امریکای ترامپیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۶
بزارید این بچه پولدار احمق بتازد. این جوجه شاهزاده بهتر از هر کسی میتونه خاندان سعودی را به خاک سیاه بنشاند.
آخرین اخبار