معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: پرونده محور ساسانی به عنوان نامزد ثبت در فهرست میراث‌جهانی به کمیته میراث جهانی یونسکو ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: پرونده نامزدی میراث‌جهانی محور ساسانی فارس، پس از اعمال آخرین اصلاحات کارشناسان، به یونسکو ارسال شد تا در نشست کمیته میراث‌جهانی سال ۲۰۱۸ بررسی شود.


وی با بیان اینکه به‌زودی جزئیات برنامه ورود ارزیابان و بازدید آن‌ها از محور ساسانی به سازمان اعلام می‌شود افزود: کلیات ساختار و تشکیلات مدیریتی پرونده محور ساسانی فارس با همکاری و مشارکت جمعی از برجسته‌ترین پژوهشگران، مسئولان دستگاه‌های مرتبط و همچنین مسئولان محلی تهیه شده است.


طالبیان ادامه داد: ارزیابان ایکوموس احتمالاً در دو تاریخ متفاوت مرداد و شهریور امسال برای بازدید از این منطقه نامزدشده برای ثبت در فهرست جهانی وارد ایران می‌شوند و با حضور در پنل‌ها و نشست‌های تخصصی این پرونده را بررسی می‌کنند.


محور ساسانی از فیروزآباد شروع می‌شود و تا بیشاپور و سروستان ادامه می‌یابد که شامل مجموعه‌ای وسیع از جمله کاخ، شهر و غار است.


بیشترین آثار دوره ساسانی در فارس به ویژه در شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون و سروستان قرار دارد که از جمله این آثار می‌توان به قلعه دختر فیروزآباد، کاخ فیروزآباد، کاخ سروستان و تنگ چوگان اشاره کرد.
انتهای پیام/ر

جزئیاتی از ثبت محور ساسانی در میراث جهانی یونسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.