مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از نصب سقف سبک برای حفاظت از آثار موجود در این مجمعه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت: نوروز امسال بازدید از سنگ‌های مربوط به مسجد اتابکی ساماندهی شده و سقف سبکی نیز برای حفاظت بر روی آنها قرار داده می‌شود.
 
فدایی با اشاره به اینکه برنامه‌های مرمتی و حفاظتی پایگاه پاسارگاد به دلیل نوروز کمتر شده است، افزود: محوطه پایگاه برای بازدید گردشگران آماده و ساماندهی شده  به ویژه در محوطه کاخ بار عام سنگ‌های مربوط به مسجد اتابکی که تا سال گذشته روی زمین قرار داشت، روی پایه‌های چوبی قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه برخی از این سنگ‌ها دارای کتبیه‌ هستند، ادامه داد: سقف‌های سبکی برای حفاظت از این کتبیه‌ها روی سنگ‌های نصب می‌شود علاوه بر آن برای نخستین بار سالن معرفی سایت تجهیز شده است.
 
فدایی با بیان اینکه در ورودی تمامی سایت‌های تاریخی سالنی برای معرفی بنا قرار دارد، بیان کرد: پارسال این سالن با همکاری مسئولان استانی راه‌اندازی شد اما بدون تجهیزات لازم بود که امسال تجهیز شد و اطلاعات تاریخی راجع به پاسارگاد از طریق فیلم و ماکت به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.
 
مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد اظهار داشت: در کنار نصب تابلوهای جدید و راهنمایان همیشگی از 20 راهنمای افتخاری در ایام نوروز استفاده می‌شود.
 
وی گفت: وسایل نقلیه برقی و تعدادی اتوبوس برای حمل‌ونقل گردشگران در ایام نوروز استفاده می‌شود.
 
فدایی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز در این پایگاه تاریخی اشاره کرد و تصریح کرد: تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس و برنامه‌های شاد و متنوع از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در ایام تعطیلات در محوطه پاسارگاد اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار