رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت:حمایت همه جانبه آمریکا از گروهک منافقین تاکنون تاثیری بر کشور ما نداشته و نشست آنها در پاریس بیانگر نمایشی بودن اقدامات آنهاست.

//"مرتضی صفاری نطنزی" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات منافقان و برخی دولتمردان آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر پاریس گفت: حدود چهل سال است که آنها این‌گونه اقدامات و نشست‌ها را انجام می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه حمایت همه جانبه آمریکا از گروهک منافقین تاکنون تاثیری بر کشور ما نداشته است، تصریح کرد: این امر بیانگر نمایشی بودن اقدامات سیاسی آن‌ها برای فشار به جمهوری اسلامی ایران است و باید ما هم اقدام متقابل انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آوضعیت داخلی مریکا امروز بسیار شکننده‌تر از برخی کشورها است و ما باید حضور و تحرکات دیپلماتیکی‌مان را در  کشورهای پیرامون تقویت کنیم.

نماینده مردم نطنز بیان داشت: دولت آمریکا از بسیاری کشورهای منطقه شکننده‌تر است یعنی کوچک‌ترین حرکت سیاسی در این کشور می‌تواند ثبات سیاسی آن را در آینده تهدید کند.

صفاری‌نطنزی تاکید کرد: همانطور که در بسیاری از کشورهای اروپایی جریان‌هایی مانند «ما می‌توانیم» در اسپانیا یا انتخابات اخیر فرانسه نشان داد احزاب مطرح نتوانستند، موفقیتی کسب کنند لذا می‌توان با تبلیغات و اقدامات موثر سیاسی جایگزین‌های دیگری را در آمریکا تعریف کرد.

وی همچنین اظهار داشت: ما علاوه بر حفظ وحدت داخلی باید اقدامات عملی هم داشته باشیم و توجه و تمرکزمان را در منطقه برای فشار سیاسی بر روی رژیم صهیونیستی پاشنه آشیل آمریکا بیشتر کنیم و از سوی دیگر اظهارات و اقدامات منافقان را در مجامع بین‌المللی باید پیگیری کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با تاکید براینکه اگر منسجم‌ تر، کارشناسی‌ شده تر و عملیاتی‌تر اقدام کنیم می‌توان تمامی این رفتارها را به صورت تأثیرگذار پاسخ داد، گفت: دستگاه دیپلماسی و  حوزه سیاست خارجی ما باید در این میان فعال‌تر و تأثیرگذارتر شود، به طور مثال در بحث حقوقی حوزه دیپلماسی کشورمان می‌تواند با استفاده از وکلایی قوی‌تر در مجامع بین‌المللی از حقوق ایران دفاع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آنها چگونه توانسته‌اند تاکنون از دادگاه‌های خود به ضرر ما و تصاحب دارایی‌هایمان استفاده کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا هم در این مناطق دارایی کمی ندارد و دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با قدری جنب و جوش بیشتر و اراده‌ای قوی‌تر با استفاده از موافقت نامه‌های قضایی با دیگر کشورهای منطقه  این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

فشار سیاسی بر رژیم صهیونیستی به عنوان پاشنه آشیل آمریکا  باید بیشتر شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار