رئیس کمیسیون اصل نود از تشکیل کارگروهی تخصصی به منظور دستیابی به راهکارهای قانونی احقاق حقوق سپرده گذاران کاسپین و آرمان خبرداد.

تشکیل کارگروه تخصصی در کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به حقوق سپرده‌گذاران کاسپینداوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزییات امروز کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: در جلسه امروز مشکلات مربوط به سپرده گذاران موسسه مالی کاسپین و آرمان بررسی و پیگیری شد.

وی افزود: در این جلسه که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و معاونان، مشاور معاون اول رئیس جمهور، اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، ناجا، نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 برگزار شد با توجه به شکایت‌های مطرح شده در کمیسیون و با عنایت به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان در صحن علنی مجلس نهایتا پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظر کارشناسان مقرر شد کارگروهی تخصصی در کمیسیون اصل 90 تشکیل شود تا با همکاری اعضای ذیربط راهکارهای قانونی احقاق حقوق سپرده گذاران مورد پیگیری قرار گیرد.

محمدی یادآور شد: مقرر شد بانک مرکزی گزارش جامعی از آخرین وضعیت سپرده گذاران را به لحاظ کمی و پرداخت‌های صورت گرفته ارائه دهد همچنین دستگاه قضائی با توجه به وضعیت این پرونده گزارشی را به کمیسیون اصل 90 ارائه خواهد داد در نهایت با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه فرصت شناسایی اموال تعاونی‌های 8 گانه‌ای که تجمیع شده‌اند و کاسپین و آرمان را شکل دادند، ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: اموالی که شناسایی می‌شود نیاز به ارزیابی و قیمت گذاری مجدد دارد و از محل ارزش گذاری آن‌ها حقوق سپرده گذاران پرداخت می‌شود. همچنین در این جلسه تاکید شد به منظور پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی از شکل‌گیری چنین بازارهای غیر متشکل پولی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار