مجوز پرداخت 412 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی استان دریافت شده که بانک ها از این رقم فقط 60میلیارد تومان را پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: برای رونق اقتصادی باید بانک ها نگاهشان را به تولید تغییر دهند.

وی افزود: برای رونق واحدهای تولیدی استان، مجوز پرداخت 412 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی استان دریافت شده بود که بانک ها از این رقم فقط 60میلیارد تومان را پرداختند.

نیکدل اظهار کرد: این تسهیلات به 120واحد از مجموع 261 واحدی که در سامانه بهین یاب نام نویسی و توسط کارگروه رفع موانع تولید به بانک ها معرفی شده بودند پرداخت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نگاه سختگیرانه بانک ها به واحدهای صنعتی در حالی است که به گفته بانک ها کمتر از 4 درصد معوقات بانکی مربوط به واحدهای صنعتی و معدنی است.

نیکدل همچنین از اخذ اعتبار چهار و نیم میلیارد تومانی در حوزه اکتشافات معدنی استان خبر داد و گفت: به زودی نقشه برداری های هوایی آغاز خواهد شد.

وی افزود: امسال سه میلیارد و 600 میلیون تومان هم در حوزه زیرساخت های معدنی هزینه خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از صنعت و معدن کاران استان در چهاردهم تیر ماه خبر داد.

انتهای پیام/آ

پرداخت تنها 60میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها برای واحدهای تولیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.