با حضور جمعی از مسوولان شهری اولین اتوبوس درونشهری یورو 4 کف کوتاه در مشهد رونمایی شد.

رونمایی از اولین اتوبوس درونشهری یورو 4 کف کوتاه در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علی اصغر نیشابوری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در این مراسم گفت: این اتوبوس کف کوتاه مجهز به فیلتر کاهنده مواد آلاینده DPF است که سهم به سزایی در کاهش آلایندگی آن دارد.

 

وی افزود: همچنین این نوع از اتوبوس‌ها که تولید داخل است به رمپ ویژه معلولان نیز مجهز است که مناسب‌سازی حمل و نقل عمومی را برای این دسته از شهروندان به ارمغان می‌آورد.

 

نیشابوری با بیان اینکه شهر مشهد به عنوان شهری پیشتاز موفق شد تا از اولین اتوبوس یورو 4 کف کوتاه تولید داخل رونمایی کند، گفت: تفاوت این نوع از اتوبوس با اتوبوس‌های خریداری شده استاندارد آلایندگی یورو 4 آن است.

 

وی با بیان اینکه خرید هر دستگاه اتوبوس یورو 4 کف کوتاه 550 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: تا پایان امسال 233 دستگاه از این نوع اتوبوس خریداری و وارد ناوگان شهری مشهد خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: سوخت گازوییلی که در شهر مشهد توزیع می‌شود PPM50 گوگرد دارد و بالاترین استانداردی که مصرف این نوع سوخت را دارد اتوبوس‌های یورو 4 است.

 

نیشابوری در خصوص استفاده از اتوبوس‌های یورو 5 و 6 در شهر مشهد گفت: به دلیل عدم تامین سوخت مورد نیاز برای این نوع استاندارد امکان استفاده از اتوبوس‌های یورو 5 و 6 در مشهد وجود ندارد و برخی از شهرها استفاده از این نوع اتوبوس را به دلیل عدم تامین سوخت آن متوقف کرده‌اند.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص مناسب‌سازی اتوبوس‌ها برای معلولان افزود: در ناوگان قدیمی مشهد به دلیل ارتفاع بالای کف اتوبوس امکان نصب بالابر و رمپ وجود ندارد لذا مقرر شده در قراردادهای جدید خرید اتوبوس الزما اتوبوس کف کوتاه خریداری شود.

 

وی گفت: اتوبوسی که امروز رونمایی شده است امکان تنظیم ارتفاع کف را دارد و همچنین به سیستم هوشمند ترمز مجهز است که ایمنی مسافران نیز تامین می‌کند.

 

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.